Melbourne en de zoektocht naar een job - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu Melbourne en de zoektocht naar een job - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu

Melbourne en de zoektocht naar een job

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

02 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Happy 2012 family & friends!!!!

Ik hoop dat jullie het nieuwe jaar voor 100% hebben kunnen inzetten.

De overgang naar 2012 begon hier 10 uurtjes eerder dan bij jullie. We hadden eerst gepland om naar St. Kilda Beach te gaan. Omdat we er zoveel goeds over hoorden. We moesten 20 minuutjes de tram nemen. Door een massa volk dat samenkwam in de parken om het vuurwerk te aanschouwen. Niet normaal! Aangekomen in St. Kilda bleek daar eigenlijk niet zo veel te beleven. En voor die keer dat we in een stad, in Australië zijn. Is het niet echt een schitterend idee om de rust op te zoeken. Dan vind ik dat je net mee moet met de massa. En alles voor 100% moet beleven. Daar waren we het over eens... Dus hebben we de tram terug genomen naar de menigte :) En die menigte was alleen maar NOG groter geworden. Er stroomden een massa volk uit het station. Het zag er gewoon zwart van 't volk. Maar ik vond het geweldig om er deel van uit te maken. We hebben ons dan maar gesetteld tussen al die mensen in het park. Klaar om het vuurwerk te zien vanop de hoge gebouwen. En dat was ook super cool! Het mocht alleen nog wat langer duren. Tegen het einde aan was er natuurlijk de climax! Waawiee! En toen, stond de Eiffel toren in brand :) Haha... Er werd redelijk wat vuurwerk afgevuurd vanaf deze toren. Wat echt wel mooi was om te zien. Maar alle gevolgen van dien. Het begon klein, maar werd dan wat groter en er vielen redelijk grote stukken vuur naar beneden. Al snel kwam de brandweer en er vloog een helikopter rond. Iedereen bleef nog wat langer staan om nog wat meer actie te krijgen. Maar eind goed al goed... Wij zijn ondertussen met de menigte weggevloeid, over de burg. We wouden op zoek gaan naar een cafeetje met wat leuke muziek. Maar dat leek ons al bijna onmogelijk met al die mensen. Niets bleek minder waar... We moesten ofwel een ticket hebben, ofwel veel geld betalen. Dus zijn we terug naar het Hostel gewandeld. Hebben onderweg nog met volle teugen genoten van al die verschillende mensen :) Na een drankspelletje in onze kamer zijn we rond 2u terug opzoek gegaan naar een pub. Maar de meeste gingen zelfs al sluiten! Samengevat was nieuwjaar niet echt zo'n feest. Maar het was meer dan goed om in zo'n massa volk te zijn (voor een keer), en op een bankje te zitten en gewoon te kijken naar iedereen. Sommige mensen lagen op straat, dronken en zo ziek als iets. Sommige plaatsen waren afgesloten met een lint door de politie. Hier en daar werd gevochten. Op andere plekken kon je nog genieten van straatmuzikanten die met volharding bleven zingen / spelen. Dat was het begin van het nieuwe jaar!

Melbourne is trouwens één van mijn favoriete steden. Net zoals Adelaide er ook eentje was. Ik voel me hier goed. Al is dat maar voor een bepaalde duur, dat weet ik. Toen we hier aankwamen. Kwamen we terecht in een kamer die een complete puinhoop was. Overal bierflesjes, sigaretten peuken, stank,... Het was duidelijk dat hier onder andere 2 jongens, al wat langer leefden. Want ze hadden tussen alle rommel door ook een flatscreen, posters van blote madammen langs hun bed, een Xbox,... Op het moment van onze aankomst waren ze niet aanwezig. Het was dus afwachten wat voor types het zouden zijn. Nadat we al onze spullen naar de kamer gebracht hadden vanuit de auto. Hebben we de auto's naar een plek moeten brengen hier een 15tal minuten vandaan met de tram. Omdat je daar ergens gratis zou kunnen parkeren. Met wat geluk hebben we een plekje kunnen vinden. Anders betaal je je blauw aan een parkeerplek. Zoals in iedere stad waarschijnlijk. Toen we terug in de kamer kwamen probeerden iemand van de poetsdienst een weg te banen tussen alle rommel :) Hij heeft er uiteindelijk niks beters op gevonden om alle rommel gewoon op de bedden van de 2 inwoners te gooien. Daarna hebben ze de vloer gezogen. En de kamer was weer min of meer in orde. Ach, voor 21 dollar per nacht. Over nieuwjaar... We moeten niet klagen. We zitten midden in het centrum. Alles ligt binnen handbereik. Soms heb je dat eens nodig. En de inwoners vallen reuze mee! Ze werken overdag, drinken 's avonds, roken joints. Eentje ervan, een Duitser, heeft weed gekocht zo groot als een bloemkool :D Lieve hemel! Hij steekt dat in zijn kastje, boven de mijne. En als ik mijn kastje opendoe. Dan val ik bijna achterover van de geur. Zo gaat dat hier. Het leven van een backpacker. Ondertussen heb ik geprobeerd om mijn Backpack terug in te pakken. Zodat 'ie weer comfortabel is als ik weer verder trek. Ik heb ook besloten om nog een aantal dingen weer naar België te versturen. Sommige dingen gebruik ik gewoon niet, en andere dingen zijn in de plaats gekomen. Dus er moet iets mee gebeuren.

Gisteren, de dag na nieuwjaar. Zijn we terug naar St. Kilda Beach gegaan. En dat was echt heerlijk. Voor het eerst heb ik een zonsondergang aan de kust kunnen zien. Want aan de oostkust gaat dat niet :) Eerst hebben we wat op het strand gelegen. En dan hebben we een heerlijk BBQ'tje aan het strand gehouden. Ik besefte weer maar eens hoe goed ik het heb. Al had ik voorheen een nogal wat emotioneel gesprek met Olli. De tijd van afscheid nemen komt steeds dichter bij. En ik ben daar toch zo slecht in! En zeker nu weer, in dit geval. Karen is een beetje verliefd :D Maar ook dat hoort bij het rondtrekken zeker? Het zijn allemaal lessen die je doorstaat. Maar ik hoop van harte, dat het niet de laatste keer is dat ik Olli zie. Want we reizen nu meer als 4 weken samen. Zijn dag in dag uit samen. En we hebben zo'n leuke tijd!!!! Maar ik weet dat dat alleen maar positief is.
Over een paar dagen hoop ik ergens een job te hebben. En dan hebben we weer een ritme. En hoop ik hem niet te veel te moeten missen :D Jullie zullen misschien denken. Reis dan toch gewoon samen verder. Maar onze plannen zijn anders. Hij reist samen met zijn vriend. En het wordt allemaal heel ingewikkeld om samen verder te reizen. Maar, misschien zien we mekaar nog terug in Australië. En anders, misschien wel in Europa :)

Over een job gesproken. Heb op een aantal websites een profiel aangemaakt waar farmers me op kunnen vinden. En me kunnen contacteren als ze werk voor me hebben. Vooral op websites van boerderijen met paarden. Van stoeterijen, tot fokkerijen, tot plaatsen met race paarden. Ik zou werk kunnen vinden als groom, stalknecht, paardentrainster,... En als daar niets uit de bus komt. Dan gaan we fruit plukken :) ik blijf nu nog zo lang in Melbourne tot ik een jobke heb. Hoe vlugger, hoe beter. En dan werk ik tot eind februari. Tot ik naar Tasmanië vertrek. Spannend!!! Weer maar eens een nieuw avontuur.

Maar nu nog eerst genieten van mijn tijd samen met Olli :D Oh jee, wat klinkt dat melodramatisch! Haha...

Hierbij is alles weer gezegd!

Foto's:
https://picasaweb.google.com/108841674062075524172/Melbourne?authuser=0&authkey=Gv1sRgCO7sr8j_yPqpngE&feat=directlink

Zie bij Great Ocean Road nog wat toegevoegde foto's van de Twelve Apostles onder andere! :)



Tot binnenkort.

Zoen x

Karen

  • 02 Januari 2012 - 09:43

    Sarah:

    Love is in the air...Komaan, Karen, slaagt em aan den haak en haalt em binnen !!!!! xxx

  • 02 Januari 2012 - 09:43

    David En Christel:

    Karen je hebt het weer super leuk.
    ook fijn dat je iemand hebt leren kennen.
    Maar jou kennende zal je dit afscheid ook wel aan kunnen.
    je bent een zeer sterke madame.

    vind nog leuk werk en tot ...

    dikke knuffel en kus XXXXXX

  • 02 Januari 2012 - 18:41

    Jeke Uit Lanaken:

    hoi meid een gezond 2012 en een beetje verlieft wel mooie jongen hij heeft mooie ogen denk maar niet aan het afscheid als jullie voor elkaar zijn komt alles goed geniet nog van elkaar dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 Januari 2012 - 19:33

    Rachele:

    Wat een mooie stad! Daar wil ik ook wel eens naar toe :)
    (Vooral het shopping center :) )

    xXx

  • 02 Januari 2012 - 19:37

    Kristof:

    Goe bezig karentjeuh !!

  • 02 Januari 2012 - 20:44

    Ilse:

    Hej Karen, het was overduidelijk dat er iets speciaals is tussen jou en Ollie. En inderdaad, als het échte liefde is, dan komen jullie terug bij elkaar! Geniet nog van je avonturen!!!
    Dikke knuffel van Liese en Floor!
    Groetjes, Ilse. x

  • 02 Januari 2012 - 21:10

    Mama:

    Lieve meid, na een mooie tijd samen doet afscheid nemen pijn en zal het niet gemakkelijk zijn voor jullie, mooie herinneringen blijven en koester ze... en wie weet kom je elkaar terug tegen :-)
    Vèèl sterkte meid!!! Alles komt goed en je weet...ik ben er voor je!!!
    Dikke knuffels XXX
    mama love you

  • 03 Januari 2012 - 13:33

    Nadine:

    Ik herinner me een dik jaar geleden in het zwembad: wat zouden we dit jaar willen bereiken. Jouw doel: een jaartje Australië. en kijk nu. als iets voorbestemd is, Karen gebeurt het ook. we wensen je dan ook dit jaar veel mooie momenten toe. Maar daar twijfel ik niet aan. Dikke kus. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi iedereen, Eindelijk... Ik vertrek binnenkort naar Australie! Mijn grote droom komt uit... Ik hoop er een zalige tijd te hebben. Dingen over mezelf te ontdekken en andere, nieuwe ervaringen op te doen :) Yes... I'll go with the flow & have no worries!

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 113451

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 25 Juli 2013

Australia Part 2

20 September 2011 - 18 Juni 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: