Eureka Skydeck en de job = gevonden! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu Eureka Skydeck en de job = gevonden! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu

Eureka Skydeck en de job = gevonden!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

05 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Dag allemaal,

Ik wou toch nog een kort verslagje schrijven voor ik morgen vertrek naar Pakenham. Waar ik op een farm zal werken met een 60-tal paarden. Als ik het goed begrepen heb. Racepaarden, maar ook veulentjes,... Ik ga er de stallen moeten uitmesten en nog allerlei klusjes doen. Ik denk dat ik ook wel mee mag op wedstrijd. Maar, dat zullen we allemaal moeten afwachten. De bedoeling is, dat ik deze job voor een aantal weken zal doen. Om deze geweldige ervaring op te doen. En na een aantal weken zou ik graag iets willen doen waar ik wat centjes mee verdien. Want deze job is voor kost en inwoon. Wat op zich wel leuk is. Want je hoeft verder niks uit te geven. Maar we zien wel welke wegen dit weer zal openen. Ik heb tijd tot 25 februari. Dan vertrek ik naar Tasmanië. En begint het reizen weer :)

Een paar dagen geleden hebben we hier in Melbourne 'Eureka Skydeck' bezocht. Dat was echt een leuke ervaring :) Het heeft 88 verdiepingen, is 300m hoog. Heeft 3680 trappen of een lift die een snelheid van 9m/s haalt. Amazing! En dan nog niet gesproken over het uitzicht dat je van daarboven hebt. Zalig! We hadden een Sun & Stars ticket gekocht. Dat wil dus zeggen dat we 2x naar boven mochten. Wanneer, dat spreekt voor zich :) Het mooiste was bij de zonsondergang. MACHTIG! De meeste foto's zijn wel goed gelukt. Alleen heel jammer dat je de meeste foto's van achter glas moest trekken. Er was maar één plekje waar je naar buiten kon.
Na Eureka zijn we naar de cinema gegaan. New Years Eve. Best wel een leuke film :) Het was vooral speciaal in wat voor een soort cinema we terecht kwamen. Als we 1,5 dollar meer betaalden konden we in grote zitzakken zitten :) Zalig :) Het was cheap Tuesday (WE LOVE cheap Tuesdays). Dus moesten we voor een ticket 12,5 dollar betalen, ipv 27 dollar!!!

Gisteren hebben we ook de Victoria Queen Markets bezocht. Jeeeezus, wat een drukte! Het leek opeens terug nieuwjaar :) De fruit, en groenten markt was gesloten. Maar het rook er langs alle kanten zo ontzettend goed! En, wij hadden natuurlijk nog niet gegeten. Overal kon je allerlei klaargemaakt eten kopen uit allerlei landen. Zelfs 'Dutch Pancakes'! Man man, en Karen heeft zich er flink van weerhouden :)
We zijn er dus niet zo heel lang gebleven. Het was er gewoon TE druk. En hebben dan zelf maar iets lekkers gekookt.

Vandaag heb ik weeral een aantal spullen richting België verstuurd. Een goede 4kg. Dat ook weer (zoals de andere 2.5kg) zal aankomen over een 3tal maanden. Dan ben ik "bijna" terug thuis :) Samen heb ik dus al een 6-tal kg naar huis gestuurd. Maar het lijkt alsof mijn backpack alleen maar zwaarder wordt. Hmm... Vreemd? Ik heb de limiet nu duidelijk bereikt. Er kan NIKS meer bij. Het is vreselijk om met een TE zware rugzak rond te reizen. Ik word helemaal jaloers op chinezen die met een koffer met wieltjes aankomen :) Maar dat is niet gelijk de 'echte'! Haha :D

Zo, hierbij beëindig ik mijn verslagje. Ik weet niet wanneer ik mijn volgende verslag weer kan schrijven. Maar jullie horen waarschijnlijk weer snel van me.

Wish me luck on my new job :D

Foto's Eureka Skydeck (zelfde link als vorige keer, foto's staan vanonder): https://picasaweb.google.com/108841674062075524172/Melbourne?authuser=0&authkey=Gv1sRgCO7sr8j_yPqpngE&feat=directlink

ZOen x

Karen








  • 05 Januari 2012 - 05:19

    David En Christel:

    Weer geweldig.
    lijkt me zalig om zo naar de cinema te gaan .
    tot de volgende.

    xxxxxx

  • 05 Januari 2012 - 07:14

    Jeke Uit Lanaken :

    wat een uitzich zo hoog en zo naar een film kijken prachtig zo en nu maar werken tot zo dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 Januari 2012 - 07:48

    Nydia:

    Hey Karen
    Weer even geleden hé...
    Amai wat een reisverslagen, echt wawhhhhhhhh wat je allemaal doet!
    Héél véél succes gewenst tussen de paardjes, een beetje back to the roots hé :)
    Geniet nog van je tijd daar, want hier mis je niets, het is weeral typisch belgisch weer al enkele weken zo :(
    Vélé groetjes & doe het goed!
    Nydia

  • 05 Januari 2012 - 08:49

    Pascale:

    GOOd luck!!!!! xxx

  • 05 Januari 2012 - 10:53

    Petra:

    hoi karen,
    je doet dat goed ik zou zeggen blijf zo doorgaan en dan kom je er.
    dikke smak petra
    en vooral blijf je amu dat is ook heeeel belangrijk

  • 05 Januari 2012 - 13:16

    Amber:

    Hey Karen!

    Geweldig als ik dat allemaal zo hoor!!
    Geniet er nog met volle teugen van en bon chance met je job hé!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

    xx

  • 05 Januari 2012 - 17:25

    Co&marij:

    good luck on the new job!!!

  • 05 Januari 2012 - 19:59

    Ilse:

    Prachtige foto's!!!
    Veel plezier met je werk!!! Good luck!!
    x

  • 05 Januari 2012 - 21:04

    Mama:

    Dag meid, wat een mooie foto's, brr...zo een lift daar krijg ik al kriebels van ;-) De foto's zijn toch mooi gelukt! Ben zo blij voor je dat je zo vlug een job heb gevonden, èèn van je dromen tussen racepaarden werken. Ik wens je hèèl vèèl succes meid, weer een nieuw avontuur... Wees voorzichtig!!!
    Ik kijk uit naar je nieuw verhaal en foto's ;-)
    Dikke knuffels xxx hou van je
    mama

  • 06 Januari 2012 - 18:30

    Azer:

    WOW! Woorden schieten me te kort Kaner, ik had je graag wel willen zien tijdens het werk:)
    tot snel!
    xxx

  • 26 Januari 2012 - 09:17

    Rina:

    wat een mooie fotos;vooral die met het avondlicht he.
    En in die liftschacht Aaamaaiiii
    Paardrijden doe je graag .....dus holééé
    Het vuurwerk grandioos.
    toitoitoi Karen tot de volgende !!

  • 14 April 2012 - 06:58

    Plienn:

    Prachtig Karen, zooo geweldig!!!
    Ik ben jaloers ;)
    geniet ervan! xxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi iedereen, Eindelijk... Ik vertrek binnenkort naar Australie! Mijn grote droom komt uit... Ik hoop er een zalige tijd te hebben. Dingen over mezelf te ontdekken en andere, nieuwe ervaringen op te doen :) Yes... I'll go with the flow & have no worries!

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 113453

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 25 Juli 2013

Australia Part 2

20 September 2011 - 18 Juni 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: