The Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

25 December 2011 | Australië, Port Campbell

Eerst en vooral...
Merry X-Mas, Happy New Year!!!!

Ik zie dat ik nog niks verteld heb over Kangaroo Island. Kangaroo Island was machtig mooi. We hadden eerst in gedachten om 1 dag daar door te brengen. Maar dat was een beetje te duur. Daarom, na wel een uur overleggen en wikken en wegen, besloten we om 4 dagen te blijven. Maar dat maakte dat Marijke na Kangaroo Island weer terug naar Adelaide gebracht moest worden. Want ze had een vlucht op 22 december. En dan hadden wij niet genoeg tijd meer om de Great Ocean Road te doen. Dus zijn we na 4 dagen Kangaroo Island terug naar Adelaide gegaan, naar hetzelfde geweldig leuke hostel. Daar hebben we de auto's een poetsbeurtje gegeven en de nodige herstellingen bijgebracht.
Op Kangaroo Island hebben we super veel zeehonden gezien. Het is daar een enorm mooie natuur. Ook waren we getuige van een onweer met donder en bliksem, 10m achter ons. Man dat was luid!!! En schrikken... Het hele computer netwerk van de plek waar je de zeehonden wandeling met gids kon boeken, was uitgevallen. Het onweer was dus echt heel dichtbij. Door het onweer mochten we de volgende dag weer teruggaan. Olli en ik hadden een wandeling zonder gids geboekt, goedkoper dus. Maar dan kon je de zeehonden niet van heel dichtbij zien. Maar doordat we de volgende dag terug mochten gaan. Zijn we gewoon aangesloten bij de wandeling met gids. En hebben we dus wel de zeehondjes van op het strand kunnen zien, voor de helft van de prijs. Dat is een beetje een nadeel, dat alles geld kost op Kangaroo Island. Maar misschien houden ze daarmee alles wel een beetje in ere. Er waren massa's zeehonden. Dus ik denk niet dat ze er zoveel last van hebben :) Verder hebben we gekampeerd, maar ook in hostels geslapen omdat het een aantal dagen goed regende. Het weer is namelijk niet zo denderend op dat eilandje. Onze warmste kleren werden weer boven gehaald. Maar ook dat was weer een geweldige ervaring. Op Kangaroo Island hebben we ook 'Sandboarding' gedaan. Een soort snowboarden, op zand uiteraard :) Super cool!! Totdat ze een video van me gingen maken en ik natuurlijk met een serieuze klap tegen de grond ging. Ik had een haarspeld in mijn haren. En ben daar volledig op gevallen. Had dus een paar goei sneden in mijn hoofd. En dagen van stijfheid als gevolg. Maar, alles is nog / weer in orde :)

Ondertussen gaat alles vlotjes verder hier op de Great Ocean Road. We zijn eigenlijk vandaag pas echt aan de officiële ocean road begonnen. Eerst hebben we nog een paar andere plaatsen bezocht. Zoals Little Dessert National Park. Een plekje waar we de eerste nacht geslapen hebben. Een kleine kampeerplaats aan de voet van een steile berg (Mt. Arapiles), waar allemaal bergbeklimmers zich settelden om hun favoriete sport te beoefenen. Machtig om te zien hoe ze in het midden van zo'n steile bergwand hangen te hangen ;)
Het was een zeer gezellige avond met een kampvuurtje, pasta voor de 50ste keer haha, en een ensemble van gezang en gitaar.
De volgende dag zijn we verder gereden naar Portland. Waar we onderweg nog gestopt zijn om de machtige uitzichten in het Grampians National Park te aanschouwen. Zoveel groen, en prachtige meren. In Portland aangekomen hebben we ons gesetteld in een kleine, gezellige camping. Daar heb ik dan een wandelingetje gemaakt over een kleine pier. En, in de verte zag ik dolfijnen! Whiii :)
Na een heerlijk ontbijtje van de volgende ochtend zijn we richting Port Fairy gereden. Hier zouden we een kleine tussenstop maken. Met de aankomende kerst en nieuwjaar periode zou het niet gemakkelijk zijn om nog overnachtingsplaatsen te vinden. Dat werd ons meermaals op de neus gedrukt in de informatiecentra. In Port Fairy aangekomen maakten we een kleine wandeling aan de haven. Om even de benen te strekken en te overleggen wat we verder gingen doen. Plots werden we geroepen door een groepje locals. "Would you like to join us, and drink a beer?" (vertaling: Willen jullie erbij komen zitten en een biertje drinken). Dat klonk vooral voor de jongens, als muziek in de oren :) Natuurlijk! Australische mensen zijn nu voor 100% de meest vriendelijke mensen ter wereld! We hoorden er meteen bij. Ze stelde nieuwsgierige vragen. Bleek dat er iemand jarig was. Dus zaten ze daar gezellig samen in het zonnetje om te vieren. En alsof een biertje (of 2, 3, 4) nog niet genoeg was... Nodigde de jarige ons uit om bij hem in zijn tuin te overnachten. Dan moesten we niks betalen en mochten we zijn badkamer gebruiken. GEWELDIG toch!? Zo gezegd zo gedaan... We mochten onze tent installeren in de tuin en daarna meegenieten van een lekkere BBQ. De jarige bleek ook gitaar te spelen. Het werd dus een gezellige avond, met echte Australiërs. Super! De volgende ochtend zijn we met hen nog naar een eilandje gegaan en hebben we daar samen een wandeling gemaakt. Ook hebben we de boot gezien waarover ze de voorbije avond vertelden. Een boot die iemand uit Port Fairy in zijn achtertuin, met de hand, gemaakt heeft! Ongelooflijk. En de boot vaart nog steeds... Na dit geweldige avontuur (we hebben toch zo'n geluk), zijn we verder gereden naar Warrnambool. Hier zouden we kerstavond doorbrengen. We kwamen terecht op een camping waar we ons tentje mochten opzetten vlakbij de zee. Perfect voor kerstavond. Nadat alles geïnstalleerd was zijn we samen kerstinkopen gaan doen voor de meest goedkope, en perfecte kerstmaaltijd. Steak, met aardappeltjes in de oven (want ja, de camping had een oven), salade, lookbrood, dipsausjes. Perfect dus! We hebben de voorbije weken ook onze eigen Gluhwein samen gesteld. Zoals we normaal goedkope witte wijn drinken (alias 'GOON'), hebben we die nu in de rode versie gekocht. En die maken we dan warm op frisse avonden, voegen wat extra suiker toe en jammm jamm jamm! Frisjes zijn de avonden hier wel... De zomer is hier nog maar net begonnen.
Voor het eten hebben we nog even allemaal samen een 'zandman' gemaakt, ipv een sneeuwman.
Kerstavond was dus wel ok. Maar het gemis van thuis was toch sterk aanwezig. Kerst vieren in een warm land is absoluut niet hetzelfde. Ik zal zeker meer genieten van kerst volgend jaar. Als het weer echt 'winter' is.

Ik ga hier stilletjes aan afsluiten. Ik wens jullie allemaal nog gezellige dagen. In gedachten ben ik in de heerlijke kerstsfeer in België.

Tot snel!

X Karen

De link naar de foto's van Kangaroo Island:

De link naar de foto's van de Great Ocean road, tot nu toe: https://picasaweb.google.com/108841674062075524172/GreatOceanRoad?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJyW_aLFx-2C9AE&feat=directlink

• 25 December 2011 - 12:00

Mama:

HoHoHo, Vrolijk Kerstfeest!!! Maar inderdaad, zo zonder jou is het maar stil en heel anders :-(
    Volgend jaar gaan we samen weer genieten, kerstschoppen, gluwein, pakjes en hopenlijk is er dan weer sneeuw... Maar ik ben blij je verhaal weer te lezen, toch altijd zo fijn om je spanende verhaal te lezen ;-) weten dat je geniet van alles en nog wat. Ik ben blij je dat we elkaar juist gezien heb op skype, gelukkig bestaat dat, wat een uitvinding! ;-) nu nog je foto's maar je moest met de jongens een filmke gaan kijken, dus de foto's zullen later aankomen, haha...
    Wees toch maar voorzichtig en verzorg je, maar je zag er super goed uit!!!
    Dikke knuffel xxx Hou van je meid...
    Tot gauw

• 25 December 2011 - 15:47

Frans En Liliane:

hoi het is even geleden, eerst en vooral een vrolijke kerst .zo te zien gaat het nog heel goed met je ,een witte kerst als vorig jaar daar kunnen we alleen maar van dromen je verhalen zijn altijd even spannend en we kijken er naar uit om ze te lezen ,volgende week rond deze tijd is het nieuwe jaar al weer begonnen ,je ziet als het goed gaat ,dat is het en je niet verveeld gaat het vlug ,tot de volgende keer groetjes frans en liliane

• 25 December 2011 - 16:16

Kristof:

De foto's zagen er weer super uit little dude!
    Volop aan't mee genieten vanop afstand :D

• 25 December 2011 - 16:43

David En Christel:

Het is iedere keer niet te geloven wat jij allemaal mee maakt.
    het ene avontuur nog groter als het andere.
    geniet er van.
    dikke knuffel en tot ... xxxxxx

• 26 December 2011 - 06:17

Myriam:

Hoi Karen,

Weer eens genieten van je verslag! Vrolijke kerstdagen!

• 26 December 2011 - 07:40

Jeke Uit Lanaken:

meisje wij wensen je een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar een goede gezondheid voor 2012ik begrijp dat jeBELGIE mist met zo een dagen maar denk maar niet te veel aan ons volgend jaar geven we je een heele dikke knuvel en nu van op afstand veel dikke kusjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 26 December 2011 - 08:25

Rachele:

Fijne kerst lieve Stoetel!
    Wat fijn dat je het toch zo gezellig hebt gemaakt op kerstavond.
    Geen zorgen, er wachten je nog veel koude kerstavonden hier in België!
    Geniet van je Ocean Road, ben benieuwd naar de foto's!

xXx

• 26 December 2011 - 12:49

Roosje:

Hoi Karen, Jij geniet ginder van al dat moois maar ik geniet hier ook van al je mooie natuurfoto's. Ik ben blij dat je ons die gelegenheid geeft want wij kunnen het ons anders niet voorstellen wat een prachtige natuur Australie heeft. Dank u wel hiervoor!!!!! En nu op naar 2012 . Zet het einde jaar goed in( niet te zat hi hi ) en begin het nieuwe jaar met volle teugen want dan zal het snel juni zijn . Dikke knuffel xxxxxx

• 27 December 2011 - 00:57

Je Oudste Neef:

Prettige feestdagen aan jou en al je reisgenoten.

• 27 December 2011 - 12:35

Pascale:

xxxxjes! Leuk je nog eens te hebben gezien :-)). We hebben alles ontvangen en het ligt onder de kerstboom te wachten...te wachten...! Ik weet niet of de kids zolang gaan kunnen wachten! Have fun!!!

• 29 December 2011 - 12:30

Ilse ,amber & Arne:

hey meid, eerst en vooral nvrolijke Kerst ook aan je reisgenoten... wat nmega super fotos seg ... tis gewoon fantastisch om te zien hoe mooi tdaar is , geniet er nog van meid...nog nte gek, spetterend en onvergetelijk eindejaar ...grtjs dikke xxx

• 30 December 2011 - 17:01

Martine Koen En Kids:

Hoi Karen
    Lijkt me wel raar zo kerstdagen met zo een mooi weer. Maar het is weer eens iets anders. Het is in elk geval leuker dan de regen die we hier hebben.

Ik wens je langs deze weg ook een heel leuk eindejaar en een geweldig nieuwjaar.
    Dikke kussen en knuffels.
    xxxxx
    Koen Martine Mirthe en Wout. xxxxx

• 30 December 2011 - 17:01

Martine Koen En Kids:

Hoi Karen

Dikke kussen en knuffels.
    xxxxx
    Koen Martine Mirthe en Wout. xxxxx

• 31 December 2011 - 13:08

Marc, Nick En Jeroen:

Gelukkig Nieuwjaar !!!
    Voor jou kan dit nu al, jij hebt oudejaarsdag en avond al gehad. Voor ons moet dit nog komen.
    Wij wensen je nog veel geluk 'down under' en een super jaar. Hopelijk mag de rest van je avontuur even goed verlopen zoals het tot nu al gegaan is. Op de foto's blijkt dat je er nog steeds van geniet.
    Veel succes en blijf foto's maken zodat wij samen met jou er ook van kunnen genieten.
    Groetjes van ons allen xxx

• 03 Januari 2012 - 19:05

Azer:

Wat een zalige momenten! Alleen maar het feit dat je de warme zon kan aanvoelen bij jaarwisseling is toch super! :-)
    geniet er nog van lieve Kaner, missing you!
    Ik kijk uit naar je foto's!