New Zealands North Island... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu New Zealands North Island... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu

New Zealands North Island...

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

24 April 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo iedereen,

Hier ben ik weer met een verslagje over het Noord - eiland van Nieuw Zeeland. Want dat zit er ondertussen ook al weer op!

Wat was Nieuw Zeeland toch
g e w e l d i g!
Ik heb echt tot in de topjes van mijn tenen kunnen genieten. Ik kijk er met een brede lach op terug. Nieuw Zeeland is mijn TOP favoriet, zeker weten. Oke, genoeg complimentjes voor de Kiwi's!

Mijn route vanaf Auckland ging als volgt:
Dag 1: Auckland - Hahei
Dag 2: Hahei - Raglan
Dag 3: Raglan - Maketu
Dag 4: Maketu - Taupo
Dag 5: Taupo - Blue Duck Station
Dag 6: Blue Duck - National Park - Rotorua
Dag 7: Rotorua - Auckland
FINISH!

Dag 1 vertrokken we met een volle bus vanaf Auckland naar Hahei. We kregen een leuke, gekke, nieuwe, vrouwelijke buschauffeur. Meteen al een goede start! Ik zat in de bus langs een meisje die me heel erg bekend voor kwam maar ik wist maar niet van waar. Even checken dus! :) Het bleek dus dat ze werkte in een reisagentschap (genaamd Peterpans) in Brisbane. Zij heeft me daar tijdens een chaotische ochtend even geholpen! Grappig om haar nu terug te zien in Nieuw Zeeland. Meteen al een ijsbreker, en dus meteen al een nieuw vriendinnetje :) haha.
In Hahei hebben we met een groepje uit de bus een hele mooie wandeling gemaakt naar 'Cathedral Cove'. 's Avonds hadden we een heerlijke BBQ. Volledig klaargemaakt door onze buschauffeur. Met daar bovenop ook nog een heerlijk dessert. Doet toch goed om als backpacker een volledige maaltijd voorgeschoteld te krijgen, zo nu en dan.
Dag 2 gingen we op weg naar Raglan. Wat een heerlijke plek weeral. Een echt surfparadijs! Natuurlijk heb ik me daar dan ook een surfboard gehuurd en een dik 1.5u de golf(jes) getrotseerd. Waauw, wat ging dat beter dan ik verwacht had. Stiekem had ik daar nog wel langer de surfbabe uitgehangen :p Maar de trip ging weer verder...
Dag 3 beleefde ik het ergste moment van mijn leven in de Waitomo - grotten! Halleluja! Maar toch... Het was een heel unieke ervaring. We konden 1000den gloeiwormen zien, als sterretjes aan de hemel. Echt prachtig! We dreven op een dikke rubberen zwemband door de grotten... Super! Maar lieve help, wat was de rest toch wel stressen. Nooit gedacht dat ik zo claustrofobisch zou zijn. Het begon al bij de 1ste smalle doorgang. Je moest je schouders persen tussen 2 wanden en enkel je hoofd was boven water. Ik heb toen nog even een klik kunnen maken. Maar bij de 2de en 3de doorgang was ik verloren. De laatste doorgang kreeg ik echt een paniek - aanval. De gids vertelde dat iedereen door een, uiteraard, smalle ruimte moest. Ik zei dat ik liever paste. Want ik wist dat er wel een andere optie zou zijn... Maar even bleek die er niet te zijn! Toen de gids me verder liet gaan en zei dat ik wel door deze doorgang moest. Hij zei dat de andere gids wel eerst zou gaan. Grrr, ik voelde me echt een seutje! Ik zag de gids zich door de opening wurmen en... ik kreeg alleen maar tranen in mijn ogen. Niemand zag die, want het was donker. Wat me gelukkig niet tot DE SEUT van de groep gemaakt heeft. Maar, dat was wel even... SLIK. Ik dacht even nooit meer uit die grot te komen :) klinkt overdreven. Maar dat was mijn gedacht voor enkele langdurige seconden. Ik vertelde hem dat ik het echt niet kon! Er moest een andere weg zijn... En ja, die was er dan ook. Man, man! Een verademing. Vanaf toen wou ik niet liever dan zo snel mogelijk uit die grot. Het was genoeg geweest. Genoeg donker, genoeg ijskoud water waar we telkens door moesten, genoeg! Gelukkig duurde het dan ook niet lang meer voor ik het daglicht door de grot zag komen. Ik was de eerste die mijn weg opgewerkt had naar boven. Maar toen bleek dat dat de 'nooduitgang' was. Als het water in de grot te hoog was... Verdorie! Nog verder... :p We moesten nog even zwemmen en dan was er eindelijk de weg naar het licht! YES! I've made it... And I will NEVER do it again. My god!
Na dat avontuur kwamen we terecht in Maketu. Waar we een culturele avond beleefden met een Maori - familie. Leuk om te ervaren hoe die Maori - cultuur werkt. We kregen ook hier een soort buffet. Lekker lekker buikje vullen dus :) Voor het avondeten had Uncle Boy (een oude Maori man) een chief uitgekozen. Dat werd de oudste jongen van de groep. Die moest aan het begin van de optredens een soort van uitdaging aangaan voor de hele groep. Zodat we als groep geaccepteerd werden, en niet als vijand gezien. Dat gebeurden dus op een zeer speciale manier. Een soort van jonge 'warrior' begon de uitdaging met zijn stok en zijn agressieve gezicht en bewegingen. Onze chief moest de warrior in de ogen blijven kijken, zonder te lachen uiteraard. Op zich al een hele opgave, en duidelijk niets voor mij :) Eind goed al goed, onze groep werd geaccepteerd. Oeff!! Daarna moest iedereen, iedereen een 'neus - groet' geven. Want zo wordt dat dus gedaan. Okeee dan!
Na al dit gebeuren gaven de Maori - mensen een optreden van dans en muziek. Heel apart, heel mooi! Na dit mochten we zelf aan de slag. De jongens leerden de Haka :D, en de meisjes moesten een soort dans doen met een balletje aan een koordje (niet zo simpel).
Achteraf mochten we onze bedden in de grote zaal installeren en zijn we nog een kampvuurtje op het strand gaan maken. Lekker gezellig!
Dag 4 op naar Taupo. Waar de meesten een skydive gingen doen. Maar dat had ik al gedaan. Op een veel leukere plek, nah! 's Avonds zijn we met zijn allen uit gegaan. HEERLIJK! Dansen alsof je leven ervan afhangt. Hiihaa! Het was dus in de vroege uurtjes als we terug naar ons hostel keerden.
Dag 5 had iedereen een goede kater, of zoals ze dat hier noemen een goede 'hangover'. Het was zo stil in de bus op weg naar Whakahoro, beter gezegd Blue Duck Station. Een zalig plekje te midden van de natuur met houten chalets,... Er waren allerlei farm - activiteiten te doen zoals gaan jagen,... Maar niemand had zich opgegeven voor iets. Waarschijnlijk door de kater :D dus het werd een chill - out avondje aan de openhaard, kaartspelletjes, uitbeelden,... En iedereen ging dan ook vroeg naar bed want de volgende ochtend moesten we er om 5u al uit. Zoadat iedereen op tijd in het Nationaal Park was om de Alpine Crossing te doen. Die had ik al gedaan op mijn weg naar Auckland, de eerste keer. Mijn plan was dus om de volgende dag van bus te wisselen. Ik zou dus de bus nemen die terug naar Auckland ging, via Rotorua. De anderen gingen verder naar beneden, richting Wellington.
Dag 6 was dus weer even afscheid nemen en vroeemmm met een andere bus terug op naar Auckland. Mijn rondreis door het Noorder eiland zat er op! Rotorua was de tussenstop naar Auckland. Daar heb ik dan ook even gebruik van gemaakt. Een bezoekje aan de 'World Top 10 Spa' - Polynesian Spa. Ohh, dat kon ik echt wel gebruiken na al dat rondreizen. Vermoeiend! :) In de spa heb ik een 3,5 uurtjes heerlijk vertoefd. Vanuit je 'hot - pool' van gemiddeld 40°C had je zicht op de zonsondergang bij het meer. Waanzinnig!
De volgende dag dus op naar Auckland. En daar ben ik nu nog steeds. :)
Aangekomen & ingecheckt in mijn hostel (waar ik toevallig een kamer alleen heb, jeej) heb ik de ferry naar een eilandje genomen genaamd, Devonport. Daar heb ik genoten van de zonsondergang en het zicht over Auckland vanop Mount Victoria.
Een mooie afsluiter van mijn Nieuw Zeelands tripje!

Vannacht sta ik om 3u op, neem ik om 4u de bus richting de luchthaven en stijg ik om 6.50u op terug richting Australië, terug naar de farm! :D
Bij deze is het ook de laatste keer internet voor de komende 1.5maand. Zo nu en dan kan ik via mijn gsm wel nog wat op FB posten. Maar dat is het dan ook...
Dus beste vrienden... Langs deze weg:
Bedankt voor jullie enthousiaste berichtjes, voor me op de voet te volgen... Dat heeft me enorm deugd gedaan!
Ik hoop in Hong Kong nog mijn laatste verhaaltje te posten. Nog net voor ik op 18 juni weer zal landen op Europese bodem :)

Ik kijk er naar uit om jullie terug te zien! Het aftellen kan beginnen...
Maar ik ga nog even extra genieten van mijn laatste maanden die nog resten aan de andere kant van de wereld!

Wat een avontuur! I lOve It!

FOTO's:
https://picasaweb.google.com/108841674062075524172/TheNorthIslandOfNewZealand?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOSkn72m1cT2sgE&feat=directlink


Dikke x en knuffel

Karen


  • 24 April 2012 - 06:47

    Nadine:

    Ben er zeker van dat je van de laatste 1,5 maand ook zal genieten tot in de toppen van je tenen. Nog veel plezier Meisie. We kijken er naar uit je terug te zien. XXX

  • 24 April 2012 - 06:50

    Co & Marij:

    ha kanjertje, niks geen speleologie aspiraties dus ;-). 't doet ons deugd dat je zo 'n fijne tijd mag beleven. geniet er maar heel intens van, en zeker ook op je '2dethuisboerderij' :-D.
    lieve groetels van ons allemaal!!!

  • 24 April 2012 - 07:20

    Josee Uit Lanaken :

    hoi meid ik kan je foto niet door krijgen van je laatste verslag maar dat is niet erg heb weer iets van je gehoort dat is voldoende tot ziens groetjes

  • 24 April 2012 - 08:53

    Karen Reynvoet:

    NIEUWE LINK NAAR DE FOTO'S! :)
    Groetjes Karen
    xxx

  • 24 April 2012 - 09:03

    Petra:

    karen, geniet nog van je tijd daar. geef nog alles wat je in je hebt maar daar ben ik zeker van dat je dat zal doen. ik ben blij dat ik al je verhalen heb kunnen lezen ze zijn allemaal heel spannend. je mag je een gelukkige meid noemen om dit allemaal te kunnen meemaken.
    dikke smak

  • 24 April 2012 - 19:31

    Mama:

    Lieve meid, wat een mooi verhaal en weeral zoveel mooie foto's :-) Je kan echt heel mooi schrijven, we gaan daar en boek van maken want het is echt de moeite hoor! Je heb weer met volle teugen genoten van Nieuw-Zeeland :-) Nu op naar de farm waar Tara en Matt je met open armen zullen ontvangen! Geniet nu nog maar de komende weken en wees wel voorzichtig!!!
    Hier beginnen we allemaal toch wel af te tellen om jou "eindelijk" weer terug te zien :-) :-) :-)
    Nog een dikke proficiat voor al je super mooie verhalen en je mooie foto's...
    Een hele dikke knuffel en XXX-jes van mama
    Hou van je!

  • 24 April 2012 - 19:50

    Chris En Mariëlle:

    Hey die Karen toch, tis nie te doen met u!!!!!!!!!!!!
    Ik voelde de spanning toen ik het verhaal vd grot las en Chris werd al niet goed bij de gedachte alleen al! haha ge kent hem.
    Zal wel fijn zijn om terug naar de farm te gaan en de renpaardjes neem er ééne mee.
    Nog veel plezier dada doei daaag xxx

  • 29 April 2012 - 17:29

    Rina:

    Hoi juffertje ik zal het nog gaan missen als je blog gaat stoppen
    ik vind het gewoon weg geweldig
    toch zal het ook fijn vinden je terug te zien.
    Er wachten je veel dikke knuffels
    als ik de mails zo lees
    geniet nog verder see jou soon
    mn engels moet ik nog een beetje oefenen!!!!!
    hihi doeiiii xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi iedereen, Eindelijk... Ik vertrek binnenkort naar Australie! Mijn grote droom komt uit... Ik hoop er een zalige tijd te hebben. Dingen over mezelf te ontdekken en andere, nieuwe ervaringen op te doen :) Yes... I'll go with the flow & have no worries!

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 113444

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 25 Juli 2013

Australia Part 2

20 September 2011 - 18 Juni 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: