The Whitsunday Islands... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu The Whitsunday Islands... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu

The Whitsunday Islands...

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

26 November 2011 | Australië, Airlie Beach

Dag blog-vrienden,

Welkom weer!

Mijn langverwachte trip naar de Whitsunday Islands zit er al weer op... De tijd gaat toch snel. Het was een heerlijk tripje! Met prachtige uitzichten. Ik moet eerlijk bekennen dat het soms lijkt alsof ik immuun word voor al dat moois. Want, ik had precies net dat tikkeltje meer verwacht van de Whitsunday Islands. Je ziet 100'en postkaartjes met prachtige uitzichten, vele mensen die er honderduit over praten. En ik vond het net niet dat. Maar, dat kan natuurlijk een persoonlijke mening zijn. Plus speelde de getijden ook een slechte rol. Door de vloed was Whitehaven Beach zeer klein. Door de felle wind hebben we bepaalde dingen niet echt kunnen zien. Zoals het zand dat er zo romig uitziet in de zee. Het typische beeld dat er van de Whitsundays gegeven wordt. En net dat wou ik zo graag op mijn eigen camera vastleggen. Helaas, pindakaas! Maar alsnog, heb ik enorm genoten natuurlijk. Want er was natuurlijk veel ander schoon te aanschouwen...
Dag 1 begon redelijk heftig rond een uur of 2 in de namiddag. Nogal bewolkt en een briesje overheerste. We gingen meteen het langst varen van heel de trip. Recht naar Whitehaven beach. Daar zouden we aankomen rond 20.30u 's avonds. Waaruit bleek dat we in het donker zouden verder varen... Spannend! En dat was het ook :) Heb nog nooit in het donker op een boot gezeten (en geslapen), onder de sterren, oh nee, bewolkte hemel ;). De wind nam nog een beetje toe, en de boot ging als een wilde tekeer. De schipper zei zelfs: 'ik weet niet waar deze wind vandaan komt, dit hadden ze niet voorspelt.' Oke dan... Iedereen liep er als een dronkenman bij. Grijpend naar dingen om het evenwicht te bewaren. Ik ben maar snel mijn 'speciale' bandjes terug gaan aandoen (die me helpen tegen reisziekte). En ik was heel blij dat ik een Touristilleke had genomen ;)
Aangekomen aan Whitehaven Beach, waar we dus geen steek van konden zien op dat moment, zijn we redelijk vroeg gaan slapen. De boot werd omgetoverd tot een tent. Ieder mocht zijn slaapbenodigdheden nemen (matras, slaapzak, kussen,...) en klaar. Wiggel, waggel... in slaap gedommeld. De volgende ochtend had ik al bij al een vrij rustige en goede nacht achter de rug. We mochten meteen 3u doorbrengen op Whitehaven beach. Om 7u 's ochtends... Gelukkig hebben we nog van een beetje parelwit strand kunnen genieten. Het zand is er ZO fijn, zo heerlijk om in te lopen :) Het is zelfs een grote misdaad als je een beetje meeneemt als souvenir. De schipper zei: 'Dat is hetzelfde als een koala in je rugzak steken, dat doe je ook niet!' :) Wat ik wel een grappige opmerking vond... Dit ter zijde. Na een aantal uren te genieten op Whitehaven gingen we op weg naar een snorkelplek. Dit was wederom, super leuk! Wat een vissen!!! Doordat onze schipper wat brood in het water gooide, krioelde het er van de vissen. Enkele zeer grote die ik al eerder in Egypte gespot heb... Maar nu NOG groter. En een aantal nieuwe vissoorten. Zoals een soort 'haaivis', die geen haai is, maar er wel een beetje uitziet als een! En vele andere... je kan het zien op de foto's hoe geweldig het is. De grote groene heb ik kunnen strelen en meerdere keren een stukje brood gegeven. Helaas is daar geen goede foto van... Die met de scherpe vinnen zijnde haaivissen, of GT zoals de locals ze noemen. Na het snorkelfestijn vaarden we naar een zeer rustige plek om de avond in te zetten. Wat een mooie avond. Een prachtige zon, geitjes liepen op het eiland een beetje verder van onze boot vandaan, echt heerlijk! En de zee was zo rustig. Windstil... Je kon de vissen horen zwemmen in het water.
De avond werd ingezet met een sjmink en verkleedfestijn :) Ole! En dan natuurlijk een deel 'vettige' spelletjes. Waarvan ik de details best spaar :)
De volgende ochtend, deze ochtend dus, was een super mooie ochtend. Een schildpad kwam langs gezwommen en in de verte tuimelde de dolfijnen boven het water. Hoe mooi kan een ochtend zijn? Het ergste ochtendhumeur verdwijnt er als sneeuw voor de zon :) Ook hier mochten we snorkelen na het ontbijtje. Dat was helaas minder leuk als de dag ervoor... Niet veel speciaal om te zien. Het water was ook niet zo helder omdat er precies veel zand doorheen bewoog. Je zag allemaal schitteringen, maar dus verder niet veel. Wel hebben we nog een schildpad gespot. En heb ik er even boven kunnen zwemmen. Ook werden we gewaarschuwd, meerdere keren, voor de kwallen die aanwezig zouden kunnen zijn. Er werd ook aangeraden om een speciaal pak te dragen. Want de gevolgen zouden ernstig kunnen zijn. Al was de steek van een kwal nogal zeldzaam... 1 op 1000 ofzo. Je zou nog eerder dood kunnen gaan van een kokosnoot die op je hoofd valt. Maar wat heeft Karen natuurlijk gezien... Kwallen, alstublieft! :) De kleinste waren het ergst... Uhu, kleine kwallen zag Karen! Maar, uiteindelijk bleken ze dan toch niet zo kwaadaardig. Al had ik niet meer zo'n rustgevend gevoel. Na deze snorkel ervaring zijn we met de boot terug naar Airlie Beach gevaren. En dat was het Whitsunday - avontuur! :)
De schipper vertelde ons dat we een gratis Didgeridoo les konden volgen als we om 3u naar de shop gingen. Dus... Om 3u stond ik in de shop. Helaas waren er niet genoeg deelnemers (ik alleen) om een les te geven. Dus mocht ik om 5u nog eens proberen. Want ze gaven iedere dag om 5u een gratis les. Om 5u was er meer succes :D Heb de basis van Didgeridoo spelen ervaren (nog niet onder de knie, of uh... Onder de neus haha). Maar, maar, maar... Ik heb er eentje gekocht!!! Whoehoew! Eentje die naar mijn zeggen ontworpen wordt en gratis naar België wordt verstuurd. Geweldig toch! Ik heb er mijn heel Australisch avontuur op afgebeeld. Een souvenir om nooit te vergeten! Nu hopen dat hij veilig aankomt bij mama als ik de betaling heb doorgevoerd. Eerst nog wachten tot hij klaar is... Hij speelt geweldig. Althans, dat vind ik toch! Heb er ook een gratis Boemerang bij gekregen die naar 't schijnt echt zou terugkeren. Ik ben benieuwd. Ik vind hem nog te mooi om uit te proberen ;)

Ziezo. Dat was weer het verhaal uit de krant. Vannnnn....
FABELTJESLAND!

Tot genoegen beste vrienden.

Hier de link naar de foto's:
https://picasaweb.google.com/108841674062075524172/WhitsundayIslands?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKSogaaI7rv-Wg&feat=directlink

Tot na Magnetic Island, met Koala plezier!

  • 26 November 2011 - 15:53

    Jeke Uit Lanaken :

    hoi meid wat prachtig is het daar er zijn geen woorden voor heb moeten lachen met je verslag hoop dat je deeji of hoe heet het goed aan komt als ik dan bij mama ben fluiten we er eens op ha ha dikke kus uit lLANAKEN xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 November 2011 - 18:08

    Kristof:

    Sharky-fish!! Yessssssss ;-)

    Greetzz,
    Sharky

  • 26 November 2011 - 20:41

    David En Christel:

    In een woord geweldig.
    In ga toch nog eens met Nadine moeten onderhandellen om U na te komen.
    geniet er van.

  • 27 November 2011 - 09:05

    Mama:

    Dag lieve meid, HEERLIJK!!! De mooie foto's, je stralende lach, je bruine tenen (waar ik jaloers op ben) ;-) en de rest zo bruin, je ziet er zo goed uit amaii... Als je Digidiroo aankomt ga ik al goed oefenen voor als je terug komt een verwelkomingsconcert te geven, haha :-))
    Je verhaal is ook weer zo super grappig, ge zijt nie min!!!
    Geniet nog maar fijn en ben weer benieuwd naar het volgend verhaal.
    Dikke knuffels XXX hou van je
    mama

  • 27 November 2011 - 09:09

    Minouke...:

    Pootje en kusje (lekske) en heerlijk gespin....
    van Minouke ;-)) Miauwwww,mis je streling op mijn buikje... :-(
    xxx

  • 27 November 2011 - 13:20

    Je Oudste Neef:

    Prachtige foto's echt zo mooi. En dat snorkelen,... Om bij weg te dromen.
    Kortom fantastisch.

  • 27 November 2011 - 14:31

    Marielle En Hanne:

    Hallokes, daar zijn we weer!!
    Volgen je reis met verbazing, gewoon ongeloofelijk wat je daar allemaal ziet en doet
    Hanne wordt met de dag jaloerser haha :p
    Wij hier lekker aan de kachel want het weer is hier super slecht regen, wind, koud!!!!!
    Tot snel xxxxxx en geniet ervan!

  • 28 November 2011 - 08:35

    Nadine En Co:

    SCHITTEREND XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi iedereen, Eindelijk... Ik vertrek binnenkort naar Australie! Mijn grote droom komt uit... Ik hoop er een zalige tijd te hebben. Dingen over mezelf te ontdekken en andere, nieuwe ervaringen op te doen :) Yes... I'll go with the flow & have no worries!

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 113447

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 25 Juli 2013

Australia Part 2

20 September 2011 - 18 Juni 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: