2 maanden Down Under! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu 2 maanden Down Under! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu

2 maanden Down Under!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

21 November 2011 | Australië, Airlie Beach

Dag lieve mensen...

Om te beginnen nogmaals dankjewel voor jullie reacties op mijn blog-verhalen. Altijd leuk om ze te lezen!

Ik ben vandaag precies 2 maanden in Australië. De 2 maanden zijn voorbij gevlogen als ik eraan terugdenk. Heb ondertussen al zoveel dingen gezien, gedaan. Dat wil wat zeggen voor de komende 7 maanden :)

Gisterenavond heb ik tot een uur of 1 's nachts met een aantal mensen geskypt. Onderandere Lieselot & Ellen. Het was echt super tof om hen nog eens te zien en een babbeltje te kunnen houden. Alsof we een terrasje aan het doen waren ;) Zoals meerdere keren in een maand heb ik ook met mama en papa geskypt. Dat is altijd leuk. En eindelijk ook nog eens met mijn zusje, Paulien. Jullie kennen haar wel van 't afscheidsfeestje. Het meisje met de engelenstem :) Daar heb ik gisteren tijdens onze skype-sessie nog eens uitgebreid van kunnen genieten. Heerlijk! Het leek wel of ik naast haar zat. Skype is een geweldige uitvinding.
Al is het daarentegen ook weer leuk om af en toe 'van de wereld te zijn' en dus onbereikbaar.
Vandaag was ik dan toch weer blij bereikbaar te zijn. Zoals ik net op Facebook gepost heb: " Karen is vandaag precies 2 maanden in Australië :) en heeft hierbij ook haar eerste echte 'ik - mis - thuis - dag' "
Gisteren vroegen mijn vriendinnen zich af of ik het soms wel eens moeilijk heb en thuis mis. Want dat konden ze maar nergens terugvinden in mijn blog :). Wel Lieselot en Ellen... Bij deze. Ik heb eerder wel eens wat 'mindere' dagen gehad. Maar vandaag was het toppunt. Ik heb me de dag een beetje doorgesleurd. Wat ik ook deed. De tranen stonden me nader dan het lachen. Maar ik besef maar al te goed dat dit erbij hoort. En vind het ook, langs de andere kant, goed dat ik dit meemaak. Je beseft welke waarde alles voor je heeft. En ik kom er weer sterker uit. Althans, dat hoop ik toch. Na het telefoontje van mama ging alles alweer wat beter (dankjewel mama). Een feit is ook dat ik hier de laatste dagen niet veel te doen heb. En dan wordt ik nogal onrustig vanbinnen. Ik wil dingen zien, doen, voelen, ruiken,... Niet dat ik niet geniet van het moment. Maar na een paar dagen heb je het hier in Airlie wel gezien. Een straat met wat winkeltjes, een lagoon waar we iedere dag in zwemmen en aan liggen te zonnebaden en... 'that's it!'.En daarbij is het hier ook verschrikkelijk warm. Je loopt hier de ganse dag te zweten.
Nog een paar dagen wachten en dan kunnen we op de zeilboot. Joepie! Eindelijk weer wat nieuws. Vandaag hebben we ons bezoek op Magnetic Island vastgelegd. Daar zullen we 27 november zijn en 2 nachten verblijven. Na de 3-daagse op de boot overnachten we nog één nacht in het hostel waar we nu verblijven, 'X-Base'. De eerste nacht in Airlie Beach was in 'Magnums'. Maar dat beviel ons echt niet... We hadden daar alvast een nachtje geboekt omdat het redelijk goedkoop was. 19 dollar voor één nacht en gratis internet. Maar daar aangekomen bleek onze kamer niet echt hygiënisch te zijn. Het stonk er enorm naar vocht, plus blijkbaar zijn er 'bedbugs'. De vrees van iedere backpacker. De volgende ochtend sta je dan vol met rode punten, mag je alles wassen want die beesten verspreiden zich en krabben maar! En het gratis internet was zo traag als iets. De volgende dag onze biezen gepakt en op naar waar we nu zijn. Duurder, geen gratis internet, maar hier kunnen we met een gerust hart slapen.
Ondertussen ben ik ook mijn trip naar het midden van Australië aan het plannen en dan verder naar Adelaide. Zo'n 3200km te gaan! De bus is een redelijk dure optie (en lang, 34uur buszitten!!!), alsook vliegen. Toevallig heb ik met een jongen gesproken die een auto heeft en dezelfde weg uitgaat. De kans bestaat dus dat ik met hem de outback door cruse! Spannend & goedkoper. Daar gaan we voor! Ik hoop dat het allemaal zal doorgaan... Als back-up heb ik ook iets gepost op een website van backpackers. Als je een lift nodig hebt ofzo kan je dat daar meedelen. Daar zijn ookal een paar reacties uitgekomen. Maar nog niks staat vast :)
Na 2500km zullen we in Alice springs aankomen. Waar ik een 3-daagse wil doen in de outback om Uluru,... te zien. En dan verder, nog zo'n 700km, naar Adelaide. Waar Marius, waarschijnlijk op me wacht. Hij maakt deel uit van de 8 mensen waar ik mee ben vertrokken vanuit Amsterdam. Misschien, hopelijk, gaan we Kerst en Nieuwjaar samen vieren. En na nieuwjaar gaat Karentje werk zoeken tot ze naar Tasmanie vertrekt op 26 februari.

Het laatste nieuws is ook nog dat ik gestart ben met sporten :) Ik heb mijn eigen springtouw gemaakt. Om de andere dag begin ik met 10minuten touwtje springen en nog wat algemene oefeningen / zwemmen. Zo blijven we fit en gezond ;) Wish me luck!

Zo, blog'ers... Dit was het dan weer. Alles uit de krant, van Fabeltjesland! :)

De foto's van de afgelopen dagen in deze link:
https://picasaweb.google.com/108841674062075524172/HerveyBayAirlieBeach?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKibvMrS3M2Jag&feat=directlink

Tot na mijn boottocht. Met mooie foto's in het vooruitzicht!

Kus,

Karen


  • 21 November 2011 - 12:42

    Kristof:

    blijven gaan schatteke !!!
    Dag hangmat-hangen gaat u precies wel goed af he :D

  • 21 November 2011 - 17:23

    Vonne:

    Wauw, meid, super allemaal!
    Heerlijk om je zo te zien genieten!
    Liefs!

  • 21 November 2011 - 18:21

    Jeke Uit Lanaken :

    heel mooi meid geniet er van ben nog bij je mama geweest groetjes dikke kus xxxxxxxxxxx

  • 21 November 2011 - 20:31

    Mama:

    Je foto's zijn weer zo mooi, en je eet toch wel gezond, allè dat wat ik zie op de foto's ;-)
    Zoals ik altijd zeg, ik ben trots op jou!!!
    Morgen is weer een andere dag ... blijven gaan en smile :-)
    Love you xxx
    mama

  • 21 November 2011 - 22:01

    Marcel:

    I Wish you luck Karen

  • 22 November 2011 - 08:19

    Chris Van Hoey:

    wel karen, na twee maanden daar te zitten, veel gezien te hebben en je plan te trekken, nog altijd petje af :)
    het gaat je goed.
    en het gemis....om ideeën uit te werken moet je soms offeringen maken, maar ze zijn niet definitief he :)
    groetjes chris

  • 22 November 2011 - 14:42

    Lieselot:

    Whoop, ik word vermeld in je blog! Het was ook echt zaaaaalig om je nog eens live te zien, al was het dan op scherm & met ontelbare kilometers aarde & water tussen ons in. We zijn alleszins benieuwd hoe je die op en af en opreis naar Italië (u know what i mean ;)) gaat doorstaan. Ik duim voor je!
    Amuseer je daar snotaapje, u look & are great ! Ik beloof dat Ellen & ik de kaart van Australië alvast wat beter zullen blokken tegen ons volgend gesprekje, dan hoeft ge ons niet meer zo uit te lachen met ons geografisch onvermogen ;)
    Big kisses & loads of love! xxx

  • 22 November 2011 - 16:02

    Roosje:

    Hey Karen,
    Geniet van je driedaagse op de boot en zie dat ge niet zeeziek wordt!!!!
    Groetjesxxxxxxxxxx

  • 22 November 2011 - 22:08

    Co & Marij:

    ha kanjertje :-)
    fijn om weer eens wat van je te horen, ook al sloeg de heimwee in al haar onverbiddelijkheid toe...
    ff op en af komen is geen optie zekerst... (flauw grapje, ik weet) hier word je ook gemist (door zowat half limburg denk ik?) maar de wetenschap dat we allemaal zitten wachten op avonturen van karen in wonderland kan misschien een troost zijn. geniet!!!!!! van alles wat er is.
    liefs van ons allemaal
    btw; bedankt voor de felicitaties!

  • 24 November 2011 - 22:52

    Maria Uit Arendonk:

    Wauw Karen , heb net je spannende reisverslagen achter elkaar gelezen en je prachtige foto's bekeken . Wat een mooi land ( lijken daar wel grote spinnen ! ) . Super cool voor jou dat je dit allemaal mag beleven !
    Dit word jou allerdikste bestseller " Out of Australia "
    Leuk om het allemaal te kunnen volgen hoe je avontuur verloopt . Geniet nog met volle teugen ( en nu en dan teugels ! ) en zit al te wachten op u volgende reisverslag .
    Enjoy Karen ,

    Greetings ,
    Maria

  • 26 November 2011 - 08:00

    Paulien:

    Woow Karen, die foto's zijn weer geweldig!
    Geniet en ik hou van u !
    xxxxx

  • 26 November 2011 - 10:55

    Je Oudste Neef:

    Hey traveler,

    Het is Niet altijd even leuk om onderweg te zijn. Maar geloof me de dingen die je kan zien gaan je achteraf zeker de voldoening geven die je zoekt. Er is niets fout aan om "af en toe" eens aan thuis te denken. Dat leert je om ook je thuis een juiste plaats te geven.
    Chapeau voor wat je doet en nog meer chapeau voor het feit dat je er eerlijk voor je gevoelens uitkomt. Aan de thuisblijvers, maak Jullie daar maar geen zorgen over. De schoonheid van Australia en de plannen die Karen nog heeft zullen Haar snel weer op weg Helpen.

    Groeten uit Frankrijk

    PS sorry voor de taalfouten maar Engelstalige correctors gooien alles overhoop. Ze weten het weer beter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi iedereen, Eindelijk... Ik vertrek binnenkort naar Australie! Mijn grote droom komt uit... Ik hoop er een zalige tijd te hebben. Dingen over mezelf te ontdekken en andere, nieuwe ervaringen op te doen :) Yes... I'll go with the flow & have no worries!

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 113442

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 25 Juli 2013

Australia Part 2

20 September 2011 - 18 Juni 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: