Noosa,Rainbow Beach & Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu Noosa,Rainbow Beach & Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu

Noosa,Rainbow Beach & Fraser Island

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

13 November 2011 | Australië, Hervey Bay

Dag blog-opvolgers... :)

Eindelijk kan ik weer eens wat foto's plaatsen. Whoeeehoew! En deze keer, echt wel foto's van onschatbare waarde. Dus houd jullie al maar klaar...

Om te beginnen bij het begin (want ondertussen heb ik HEEL wat avonturen achter de rug), begin ik dus bij Noosa. De eerste nacht sliepen we in Nomads. Aangezien we ons YHA Hostel te laat geboekt hadden was dat de enige oplossing. We kwamen daar terecht in een knus hotelletje. Te midden van allerlei bomen en struiken. En op een gemengde 16 persoon kamer. Lekker knus dus :) 's Avonds hebben we kunnen genieten van een heerlijke goedkope maaltijd en een live bandje. De volgende dag vertrokken we naar het Gagaju Bushcamp. We moesten om 13u klaarstaan voor de shuttlebus naar het kamp. We hadden geen idee waar die bus ons precies zou oppikken en aangezien het al 13.10u werd dachten we dat we 'm gemist hadden. Maar neen, toch niet. Even later zaten we in het busje met een nogal verwilderde, maar toch vriendelijke man. Gagaju Bushcamp was inderdaad totaal back - to - basic. Het zag er allemaal heel gezellig en avontuurlijk uit. We mochten de eerste nacht in een soort van rieten - hangmat - bedden slapen en de laatste 2 nachten in tenten. Die bedden lagen hemels goed. Maar bij het vallen van de avond zaten er net iets te veel spinnen naar onze goesting. En vooral te groot! Na een goede lading 'Goon' (Australische, goedkope wijn) konden we dit beter verwerken. Geen spin te zien in de kamer als we gingen slapen, dus hoopten we dan maar dat ze er niet meer waren (he he he). De volgende 2 nachten in de tent waren spinloos. Maar zo pijnlijk! We lagen op een dun - dunner - dunst matrasje. Vreselijk. Maar oke, het was maar voor 2 nachten. Het kano-gedeelte (want daarvoor waren we daar) was echter wel een heel leuke ervaring. Geweldig om zo dicht bij het water te zitten en de prachtige, Australische natuur te zien. We zijn over the creek of mirrors gepeddeld. Een gedeelte van de rivier is er zo donker door de Tea Tree bomen die er in groeien. Zeer gezond voor het huidje... Waar ik dus ook eens goed gebruik van gemaakt heb. Verder zijn we er ook wilde kangoeroes tegengekomen. Zo wild, en zo tam tegelijk. Het was een mannetje en een mama met een baby in de buidel! GEWELDIG! Ze kwamen zo dichtbij en aten zelfs brood dat iemand gaf. Het mannetje heeft me zelfs bijna een kus gegeven (zie foto's)! Wat een beleving, haha... Was best wel spannend. Tijdens het bushcamp ben ik ook een beetje ziek geworden. Ik denk door de vermoeidheid. Van al dat peddelen, haha! 's Avonds kreeg ik het ineens heel erg koud, geen zin meer om te eten, klieren begonnen te zwellen. Ik ben dan maar met een Dafalgannetje, mijn Buff sjaaltje, trui en een lange broek in mijn slaapzakje gekropen. Het was niet eens koud. Maar zo voelde het wel. De volgende ochtend was ik gelukkig terug inorde! Klaar om weer te peddelen :) Nog één ding wat me opmerkelijk misselijk maakte in de ochtend waren de walgelijke wc's. 's Avonds omringd door padden. Als je de deksel open deed vlogen massaal veel kleine vliegjes eruit en probeerde je te vermijden dat ze een kleiner gat invlogen :), onmenselijke stank,... Want alles kwam terecht in 1 grote ruimte onder de grond. Een soort TOi TOi toiletten dus. Die geur begon je uiteindelijk overal te ruiken. Dat was een beetje minder. Maar goed, zoals ik al eerder zei: 'Back to basic'.
Na het bushcamp heb ik een dagje gesurft in Noosa. Ondertussen sliepen we in het YHA hostel. Zeer speciaal, oud hostel. Gebouwd uit hout met fakkels op de oprijlaan. Dus... Gesurft. Heel leuk! Echt geweldig. Eindelijk kan ik zeggen dat ik op Australisch grondgebied heb gesurft. Heb ook een poging gedaan om Cathleen te leren surfen. Maar dat is niet goed afgelopen. Het board is met een klap tegen haar duim gekomen. Met een avond Noosa Hospital en een dag later nog een andere dokter, als gevolg. Om een heel lang verhaal en ook wel best duur met taxi's en dokterskosten, kort te maken is haar duim verstuikt. Vooral blauw en dik. Maar ondertussen aan de beterhand. Gelukkig.
Dan hebben we Rainbow Beach. Dingo's... Het hostel waar we verbleven. Ik denk dat onze tijd daar een van de leukste was tot nu toe! Na de aankomst in Rainbow hadden we een meeting i.v.m de 4WD trip die we de volgende dagen gingen doen. We werden verdeeld in teams. Meteen al goede maatjes met onze teamgenoten. Een Nederlandse jongen en meisje, 2 Zwitserse zusjes,een duits meisje en een jongen uit Engeland, Cahtleen en ik. Met z'n achten zouden we in de jeep elkaar moeten afwisselen. Uiteindelijk reden we met z'n vieren. Dus dat viel goed mee... De volgende ochtend dus op naar Fraser Island. Wat is het daar toch geweldig!!! Zo mooi... Die foto's gaan jullie ZOOO jaloers maken :) Hahah, dat is dan ook mijn bedoeling stiekem. Ook op Fraser sliepen we in tenten. Maar dat was gelukkig iets comfortabeler door het zand waar we op lagen. Fraser Island is dus één groot zandeiland. Overal waar je kijkt is zand. Ieder jeep - team had zijn eigen korven met het nodige eten dat we 's avonds op een pitje moesten maken. De afwas deden we in de zee. Alsook onze avondse plas... Netjes op een rij in het maanlicht. Gezellig toch! Je moest zo veel mogelijk vermijden dat op het eiland zelf te doen want dan moest je een gat van 50cm graven enzovoort. Om de natuur niet te vervuilen. De zee was dus een goede optie. Die neemt je plas vanzelf weg :) Verder heb ik 3 dagen in mijn bikini en dezelfde kleren rondgelopen. 's Ochtends werd ik altijd wakker om 6u. Badend in het zweet van die zon die op de tent scheen. Heeeerlijk. En oh ja, het gehuil van Dingo's. Daar ben ik ook van wakker geworden. Die kwamen nieuwsgierig onze kampplek onderzoeken. Eten moest in de auto achter slot en grendel blijven. Want Dingo's durven wel eens eten stelen. We mochten ook nooit alleen naar het strand gaan omdat Dingo's (wilde honden dus) je wel eens konden aanvallen. Gelukkig hebben we ze in het echt kunnen zien als we met de jeeps terug naar het kamp reden. Op het strand... Op Fraser hebben we Lake McKenzie bezocht (prachtig!), Indian head, Eli Creek (wonderbaarlijk), Sandblows, stukje regenwoud... Het waren 3 prachtige dagen. En ik heb weer maar eens super leuke mensen ontmoet! Wat ben ik toch een gelukkig mens :) Na 3 dagen Fraser waren we dus ongelofelijk blij om een douche te nemen. En al dat zand eindelijk eens goed te kunnen wegspoelen. Een normaal bed hebben deed ook weer deugd. Maar uitslapen zat er niet in. De volgende ochtend wouden we weer vroeg opstaan voor het gratis - pannenkoeken ontbijt! Hmm... Daar staat Karen natuurlijk zeker voor op. Met Nutella, for sure! :)
Deze ochtend zijn we dolfijnen gaan eten geven. Weer maar eens vroeg op. 5.45 ging het alarm. 6.30u zaten we op de shuttle. Met de ferry over de rivier naar een plaats waar al een deel toeristen paraat stonden en 2 dolfijnen aanwezig waren. Klaar om al die visjes te eten. Een massale rij van toeristen die klaar stonden om een visje voor 5 dollar te kopen. Waar ik uiteindelijk ook deel van uitmaakte. Ouders die hun kinderen op de eerste rij, het dichtst bij de dolfijnen wouden hebben. Niet één van mijn meest succesvolle dingen. Maar goed, ik heb het gedaan. Het was leuk... Maar niet veel meer. Te toeristisch.
Ondertussen zit ik in Hervey Bay. We hebben vandaag de bus naar hier genomen. Zit in een gezellig YHA hostel. We slapen in een soort van bungalows. Er is hier een leuk zwembadje met bubbelbad. Morgen wordt het dus een heerlijk dagje chillen. Overmorgen nemen we de nachtbus naar Airlie beach (rit van 12u). Daar moeten we, helaas, een weekje wachten op onze boot. Alles was volgeboekt. Dus de 24e kunnen we pas de Whitsunday Islands doen... Hopelijk is het weer dan goed. Want de Whitsundays zijn geweldig naar 't schijnt. Zoals zoveel dingen hier in Australië uiteraard :) Het weer is hier trouwens geweldig goed. Geen regen meer gehad. Af en toe wat bewolkt maar zeer warm. Hier in Hervey voel je de tropische temperaturen al meer. Vandaag hebben we ook een tropische kikker ontmoet voor de kamerdeur. Die wat je ziet op de reclame voor buikkrampen ofzo. Met die oranje/rode tenen :D Echt heel leuk! Een Gekko heeft ook geprobeerd meester te worden van ons eten. Maar helaas, we hebben hem betrapt.
Wat een verhaal weer he.... Ik heb het dus nog steeds naar mijn zin. Mijn Nieuw-Zeeland trip is ook geboekt in maart. Zeer benieuwd wat dat zal zijn. Natuurlijk is dat nog ver weg. Dan ben ik alweer bijna thuis. Dus eerst hier nog heel wat genieten. Wat is het leven toch mooi :)
Ik zou zeggen... Geniet van de foto's. Dat doe ik ook nog iedere dag.

Hier de link naar het foto-album:
https://picasaweb.google.com/108841674062075524172/NoosaRainbowFrasersIsland?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJrzrYiX39z5yAE&feat=directlink

Dikke x

Karen

  • 13 November 2011 - 12:41

    Petra:

    hoi Karen
    ik geniet iedere keer van het lezen van jouw verhalen. zoals je weet ben ik 7mnd zwanger en zit ik de ganse dag thuis dus zo een mooie verhalen van jouw lezen is gewoon super. ik vind geweldig dat je het daar na je zin hebt en je je goed amu en heel veel nieuwe dingen leert. die hostels gelijk je zegt schiek om te horen hoe ze telkens verschillen van elkaar van een goede luxe naar iets wat toch wel minder is. echt goed dat je daar zo goed mee om kunt gaan. ik wens je nog een hele fijne tijd daar want dat is de tijd die ze je nooit meer kunnen afpakken. ik wacht vol ongeduld weer op een volgend verhaal dikke smak petra ;-)

  • 13 November 2011 - 12:47

    Azer:

    Wat zaaaaaalig dat we dit hier allemaal voorgeschoteld krijgen! Het ziet er allemaal super uit! Je foto's spreken voor zich, blijf er maar van genieten!!
    miss je, xxx

  • 13 November 2011 - 12:48

    Mama:

    Lieve meid, je hebt het echt zo naar je zin, jou verhaal, je foto's...SUPER!!!
    "Dankjewel" dat je ons zo op de hoogte houdt want iedereen kijkt er zo naar uit naar nieuws van jou :-) Je bent zo geweldig, ik ben fier op jou!!!
    Vèèl lieve knuffels en kusjes xxx van mama
    Love you

  • 13 November 2011 - 14:25

    Marielle:

    Hallokes,
    is alweer lang geleden en het is inderdaad om jaloers op te zijn!!!!!
    Dit ga ik doen als ik op pensioen ben haha
    nu ga ik voorlopig nog met de kids en met chris natuurlijk rond rakkeren in de bossen van zutendaal. Zo zie je maar verschil moet er zijn geniet er maar lekker van en tot snel!

    Groetjes en XXXXXXXjes van de fam. van Wezet

  • 13 November 2011 - 14:34

    Sjmindie:

    Amai Karen, 't ziet er allemaal SUPER uit!! Kleine aanval van jaloezie hier, maar 't is je VAN HARTE gegund. Leuk om te zien dat je daar de tijd van je leven hebt!

    Geniet er maar met volle teugen van, want de tijd vliegt zo snel...

    Liefs,
    Sjmindie

  • 13 November 2011 - 14:37

    Pascale Bogaerts:

    Wauwwwwwwwww! Suuuuuuuper mooi!!! Missie geslaagd ;-)))) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 November 2011 - 19:10

    Ilse:

    Dit is écht om jaloers op te zijn!! Geniet ervan meisje, zo'n geweldige belevenis!
    Dikke knuffel van Floor en Liese!

  • 13 November 2011 - 19:36

    David Christel :

    Hey Karen,
    Dagelijks kijken we uit om je verhalen te kunnen lezen.
    Geweldig gewoon.
    wat een belevenissen allemaal.
    geniet er van .
    groetjes en tot het volgende verhaal.xxxx

  • 13 November 2011 - 22:58

    Je Oudste Neef:

    Prachtige foto's Karen.
    Geniet ervan. Maar vooral laat ons verder mee genieten.
    Een prachtige ervaring die niemand je nog kan afnemen.
    Het enthousiasme druipt eraf.

    Reistip: Vergeet vooral Niet tijdig te Rusten. Het zou jammer zijn dingen te moeten Missen door vermoeidheid.

  • 14 November 2011 - 10:51

    Sarah En ...:-):

    Muis,

    Hoe graaf is dat daar allemaal?? Ik heb al tegen Luna gezegd dat 'tante' Karen de tijd van haar leven heeft maar geef toe, de Veluwe zijn ook chique hé :-)))))
    You go Girl !!!

    Dikke zoenen vanuit Belgenlandje XXXX

  • 14 November 2011 - 11:25

    Nadine:

    Meer van dat Karen, alsjeblieft.

    Het begint stilaan een verslaving te worden. even kijken of er geen verslagje is....
    En reken er maar op dat we jaloers zijn.
    Die tochtjes in een wiebelende jeep gaan je precies beter af dan een ritje met een bus in de bergen (remember...) ik vermeld hier met opzet geen detais...
    dikke bezen.

    van ons drietjes.


  • 14 November 2011 - 19:06

    Rina:

    hoi karen
    gewoonweg geweldig wat ik allemaal lees;
    plassen in de zee das durven hihi
    die spinnenjakkes
    je bent echt wel aan genieten he
    ja ik ben al blij dat ik je avonturen kan lezen
    eigenlijk zou je daar een boek van kunnen schrijven
    kan intussen typen met 2vingers;haha
    knuffellllllllllllxxxxxxxx

  • 14 November 2011 - 21:52

    Marcel Bollen:

    prachtig avontuur Karen
    geniet ervan maat

    groeten
    marcel en monique

  • 15 November 2011 - 16:07

    Frans En Liliane:

    hey,het gaat je goed ginder zo te zien aan de verslagen ende fotos super wat je daar allemaal doet zijn iedere dag ,nog een een fijnetijd verder daaaaaaaaag

  • 15 November 2011 - 16:10

    Martine, Koen En Co:

    Wat een mooie foto's en ja we kijken elke dag uit naar het verslag. En ja hoor je mag er zeker van zijn, elke morgen als ik met mijne krabber aan de auto sta denk ik aan jou. ;)))) En dat is best wel veel de laatste tijd.
    Dikke kus. Van ons allemaal

  • 16 November 2011 - 12:23

    Zusje:

    Met nieuwjaar kom ik naar jou!

  • 16 November 2011 - 21:30

    Krista:

    Hallo Karen,
    echt geweldig die foto's het is inderdaad om jaloers op te zijn maar het aller belangrijkste is dat je het naar je zin hebt ( daar twijfel ik niet aan) .
    Ik lees ook met plezier je reisverslagen altijd wel een dag later je kent me ik en computer :-( Sabine en Frank zijn wel een poging aan het doen om er verandering in te brengen zit namelijk bij de werkgroep ict :-)
    Nog veel plezier en tot hoors.
    Krista en natuurlijk ook een dikke kus van Maithe

  • 20 November 2011 - 11:19

    Roosje:

    Hey Karen,
    Wat een mooi verhaal alweer en prachtige foto"s. Echt om jaloers op te worden, maar we gunnen het jou van ganser harte!!!!! We zien hoe je geniet en dat doet ons ook deugd. Hier is alles oke . Ben van de week nog met je mama gezellig weg geweest en zaterdag gaan we weer lekker uit eten . Geniet ginder maar van al het moois en we kijken weer uit naar jouw volgende avonturen.Lieve groetjes en een dikke knuffel xxxxxxxx Roosje en co

  • 22 November 2011 - 18:55

    Ilse :

    hey meid,je hebt teg wel na je zin.Leuk om dit te lezen en die prachtige foto's te zien .Iedereen die dit ziet en leest is wel positief jaloers op jou hihi...genieten maar meid dikke X en knuf Amber,Arne en Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi iedereen, Eindelijk... Ik vertrek binnenkort naar Australie! Mijn grote droom komt uit... Ik hoop er een zalige tijd te hebben. Dingen over mezelf te ontdekken en andere, nieuwe ervaringen op te doen :) Yes... I'll go with the flow & have no worries!

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 2010
Totaal aantal bezoekers 113454

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 25 Juli 2013

Australia Part 2

20 September 2011 - 18 Juni 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: