Het leven in Byron Bay... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu Het leven in Byron Bay... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu

Het leven in Byron Bay...

Door: KarenDownUnder

Blijf op de hoogte en volg Karen

27 Oktober 2011 | Australië, Byron Bay

Dag vrienden, en vriendinnetjes...

Hier ben ik weer, met wat meer nieuws!

Gisteren heb ik mijn Belgische vrienden verlaten. We hadden besloten om nog een beetje verder te rijden richting 'Spot X' in Arrawarra. Een plaats waar je in Tippies kan slapen, surfen,... Een leuke optie voor 1 nacht vooraleer ik verder naar Byron Bay zou trekken en de jongens zouden werken in Woolgoolga (Coffs Harbour). Tenminste, dat dachten we. Wanneer ik mijn bus boekte om diezelfde avond toch nog te vertrekken (aangezien mijn volgende bus om 4u 's avonds de volgende dag zou zijn ,en ik dus een dag vast zou zitten bij Spot X aangezien de jongens zouden gaan werken, plus het regent hier al een paar dagen) werd algauw duidelijk dat het geen goed idee was om tot daar te rijden. De bus was vanaf die plek $25 duurder dan de plek waar we van kwamen. Gewoon omdat deze plek een beetje buiten de stad lag. Damn, dat was even een donderslag bij heldere hemel. Maar goed, er was geen andere optie dus moest ik die bus wel boeken. Diezelfde avond ben ik nog naar Byron Bay vertrokken. Toen ik in de bus stapte kwam ik een meisje tegen die ook op de Farm een kamp had gevolgd tijdens mijn verblijf daar. Zij ging ook richting Byron. Rond 20u kwamen we aan in Byron Bay. Ik had nog geen Hostel geboekt. Dus besloot ik maar het Duitse meisje te volgen richting één van de YHA. Het zit hier echt VOL Duitsers. Het lijkt wel alsof ze hier met zijn allen massaal naartoe komen!
Na een heerlijke nacht, in een heerlijk bed (en niet meer op een matje in een tent) ontmoette ik een nieuw meisje, Cathleen. En raad eens... Ook uit Duitsland. Maar zij praat gelukkig vooral Engels. De anderen vinden het leuk om gewoon Duits te praten met elkaar en mij een beetje te negeren :). Die Duitsers toch!
Gelukkig was er Cathleen. Toeval of niet maar algauw werd duidelijk dat ze dezelfde plannen als mij had. We zijn meteen samen gaan ontbijten en wat gaan wandelen richting de zee. Daar vertelde ik haar dat ik een aantal excursies wou gaan doen. En ze stemde bijna meteen in om hetzelfde te doen. Een paar uur later zijn we dus alle excursies gaan vastleggen tot aan Cairns. Het eindpunt van mijn Oostkust trip. Ik heb dus een maatje waar ik de volgende maand samen mee zal reizen. We zullen samen een 3-daagse kano trip doen op de Noosa River, met een 4WD gaan rijden op Frasers Island, een zeiltrip doen met een catamaran op de Whitsunday Islands, een 3-daagse doorbrengen op Magnetic Island tussen Koala's en zwemmen met dolfijnen (ja dit lees je goed!), verder verblijven we ook nog op Rainbow beach en zullen we beslissen of we in Cairns nog gaan raften :) Een heel programma voor de boeg dus. Morgen bezoeken we Nimbin. Een echt hippie dorpje. Dankzij het Aquarius Festival is er een toestroom geweest van mensen met een alternatieve levensstijl. En deze zijn daar een beetje blijven hangen. Het gebruik van marihuana is daar algemeen bekend :) Oh oww!
Ik heb 1 nacht meer geboekt in dit YHA en zal zaterdag samen met Cathleen de bus nemen naar Surfers Paradise, en dan naar Brisbane en vervolgens naar Noosa. Het was wel even slikken om al deze excursies te betalen maar het zijn dingen die je hier moet gedaan hebben :) Ik kijk er echt naar uit... En het is nog leuker om het samen met iemand te kunnen doen.
Vandaag zijn we naar het meest oostelijke punt van Australie geweest. En naar de vuurtoren op Cape Byron.
A lot of things to do :) Whoeehoew!

Tot gauw!

Cheers,

Karen

PS: Ik ga proberen vanaf volgende keer een link naar Picasa Web albums toe te voegen in mijn blog. Want ik heb ontdekt dat ik in totaal maar 400 foto's op deze blog kan zetten. Waarvan ik er al 295 heb :) Dus een paar foto's hier, de rest op Picasa!

Hier volgt de link naar de foto's van Nimbin (plak dit in de internetbalk):
https://picasaweb.google.com/108841674062075524172/Ma24Zo30Okt?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKmO0ae_rrHe1AE&feat=directlink

Het was geweldig :) De foto's spreken weer voor zich denk ik...

x

  • 27 Oktober 2011 - 11:05

    Koen, Martine En Co:

    Zoveel leuke plannen nog. Geniet ervan.
    Dikke xxxx

  • 27 Oktober 2011 - 11:51

    David En Christel:

    alles verandert van de ene op de andere dag .
    zo zie je maar
    geniet er van
    groetjes X X X

  • 27 Oktober 2011 - 14:12

    Noël En Ghilaine:

    Prachtige reis, prachtige vooruitzichten. Geniet van je verblijf daar. We volgen je ook op de voet. Groetjes Noël en Ghilaine. xxx

  • 27 Oktober 2011 - 15:27

    Roosje:

    Amai Karen dat zijn al dadelijk een heel deel plannen vastgelegd. Fijn dat je iemand hebt ontmoet met dezelfde intresses en dat je deze avonturen niet alleen moet doen. Het is toch altijd gezelliger met twee hé. Jammer dat het weer wat tegenvalt maar er zal wel verbetering in zicht zijn zeker. Hier schijnt in ieder geval nog steeds het zonnetje maar het is wel frisser s'morgens en s'avonds . Amuseer jullie en geniet van alles ( zeker met de dolfijnen) Karolien is stik jaloers op je . Dikke dikke knuffel xxxx

  • 27 Oktober 2011 - 16:21

    Kristof:

    Go Karentjeeuh, goooooooooo!!!

  • 27 Oktober 2011 - 17:02

    Marij & Co:

    amaaai, zo veel fijne plannen! geniet ervan zou ik zeggen en zorg dat je niet tè veel water binnen krijgt, anders verander je nog eens in een zeemeermin...
    groetels!!!!

  • 27 Oktober 2011 - 17:13

    Jeke Uit Lanaken:

    geweldig wat je allemaal van plan zijt geniet er van groetjes

  • 27 Oktober 2011 - 19:23

    Ilse:

    De kalkoenen zien er wel beter uit dan hier bij ons! :-)
    Geniet van al dat moois!!

  • 27 Oktober 2011 - 19:55

    Mama:

    Af en toe moet je beslissingen nemen om iets moois te zien, daarom ben je daar hè meid ;-)
    Geniet er maar heel goed van en ik hoop dat je wat minder regen zal hebben. De foto's zijn zo mooi en zie je nog steeds stralen, fijn om je zo te zien! Zwemmen met dolfijnen, hmm...
    Vèèl plezier lieve meid... Dikke zoen X
    mama

  • 27 Oktober 2011 - 20:38

    Marcel:

    ik ben stik jaloers;
    geniet er maar van meisje
    groeten

  • 27 Oktober 2011 - 20:40

    Liesbeth Lanaken:

    op naar surfers paradise ... wachten op de big wave ... amuseer je

  • 28 Oktober 2011 - 22:35

    Myriam:

    Weer leuke ervaringen! Hup naar de volgende avonturen. Groetjes vanuit Madrid.

  • 29 Oktober 2011 - 23:21

    Je Oudste Neef:

    Er wordt daar precies wat veel gevogeld of komt dat al door die marihuana?
    Hey die plannen zien er fantastisch uit. Vergeet ons vooral Niet op de Hoogte te houden.
    Betrap er mezelf al op dat ik iedere dag even Kijk of er een nieuw verslag is.
    Geloof me dat wil iets Zeggen dat ik daarvoor tijd vrijmaak.
    Groeten uit Madrid (ja Ben daar met Bram en Myriam)

  • 30 Oktober 2011 - 10:31

    Cindy En Tessa:

    Hee Karen!

    Superleuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!:) Ook al veel meegemaakt dus! Ik kan je al wel vast vertellen, die excursies die je wil gaan doen onderweg naar het noorden en de plaatsen die je wil bezoeken, ze zijn het zoooo waaard!!:D Wij zijn net terug van een trip naar de Whitsundays, zitten nu dus in Airlie Beach. We hebben het ook onwijs naar ons zin gehad de afgelopen anderhalve maand, ook naar Magnetic Island geweest en koala's gezien idd, zo gaaf!! Je gaat dus ook zeker weten weer een hele leuke maand tegemoet;) Wij gaan dinsdag verder reizen naar het zuiden, misschien komen we elkaar nog wel tegen dan! Zou leuk zijn haha afgelopen week Anouk, Maartje en Marius tegengekomen hier in Airlie Beach, grappig!! Nou heel veel plezier en succes de komende tijd en we spreken elkaar nog eens!:) Liefs, xxx

  • 31 Oktober 2011 - 09:05

    Rachele:

    Waauw, wat een plannen. Dat heb je goed geregeld :)
    Fijn dat je een maatje hebt!
    Ben al benieuwd naar de foto's!

    xXx

  • 01 November 2011 - 11:34

    ZZUSJJJEEEEE :

    Hoe mooi is da dorpje!
    oooh, we gaan echt nog eens samen :D
    love you SO much <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi iedereen, Eindelijk... Ik vertrek binnenkort naar Australie! Mijn grote droom komt uit... Ik hoop er een zalige tijd te hebben. Dingen over mezelf te ontdekken en andere, nieuwe ervaringen op te doen :) Yes... I'll go with the flow & have no worries!

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 113449

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 25 Juli 2013

Australia Part 2

20 September 2011 - 18 Juni 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: