Hier ben ik eindelijk weer!!! - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu Hier ben ik eindelijk weer!!! - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu

Hier ben ik eindelijk weer!!!

Door: KarenDownUnder

Blijf op de hoogte en volg Karen

15 Oktober 2011 | Australië, Tamworth

Dag lieve vrienden allemaal...

Eerst en vooral dankjewel voor jullie lieve berichtjes. Doet erg goed om ze te lezen na 3 weken zonder internet.
Momenteel ben ik al een 23 dagen in Australië. En het bevalt me hier goed :)
Iedere dag ontmoet je nieuwe mensen, doe je nieuwe ervaringen op... Schitterend. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik thuis ook mis. Je mist kleine en grote dingen die je hier niet hebt. Maar ook dat is een ervaring op zich.

Ondertussen ben ik al 3 weken op een farm in Leconfield. Zoals jullie al weten heb ik daar de eerste week school gevolgd. En dat was gewoon GEWELDIGGGG! Na een reis van 7u in de trein kwam ik aan in een klein hostel. Op het eerste zicht had ik iets van: oh jee... dit is totaal anders als in Sydney. Maar algauw had ik een praatje met 2 Australische vrienden en een Nederlands meisje die ook naar de Farm gingen. Vrienden maken gaat hier zo snel dat je van het ene in het andere moment met elkaar zit te zingen, gitaar zit te spelen of een rondrit door Tamworth maakt. Zo zijn het Nederlandse meisje Sabine en ik samen met Billie en Tyson naar The Golden Guitar gaan kijken (ookal waren de Ozzies er al geweest) en naar een uitzicht over heel Tamworth!
Om een heel lang verhaal kort te maken, of ik zal althans proberen het wat korter te maken :), heb ik een super leuke week gehad op de farm. Enorm leuke mensen leren kennen, veel gelachen, veel nieuwe dingen gedaan zoals koeien drijven, schapen drijven, scheren, worstelen met een kalf, eten aan het kampvuur, swaggen (buiten slapen in een dikke slaapzak),... Als je droomt van een leven als een McClauds Daughter! This is it! Dit was dan ook de farm waar ik wou blijven om wat meer ervaring op te doen... En alzo ben ik er nu mijn 3de week. En start morgen mijn 4de en laatste week. Vandaag is 'the day off'. Ik ben in de stad gebleven omdat ik op internet moest om een aantal dingen te regelen en jullie op de hoogte te brengen van al het gebeuren... De anderen zijn al terug op de farm wegens plaatsgebrek in de auto. Tim ,de baas, pikt mij en 2 nieuwe Zweedse meisjes om 15u op om terug naar de farm te gaan.
De eerste week na mijn school was een zware week. We moesten alles poetsen, opruimen, voorbereiden voor de nieuwe school,... Er waren momenten dat ik dacht. Dit is echt niet waarom ik hier ben! Maar goed. Ook daar leer je weer van. Paardendekens poetsen, stoelen poetsen, een extreem vuile badkamer poetsen, wassen,... En voor de rest veel films kijken, bibberen van de koude (want het koelde 's avonds af tot 2° en overdag veel regen). Maar er waren ook veel gezellige momenten. Een leuke staff-groep. Dus dat maakt heel veel goed. Even had ik wat moeite met altijd Engels te praten. Maar nu is het soms al moeilijk om terug de switch naar Nederlands te maken. Omdat je automatisch Engels praat, ook met Nederlanders.
In de week-off (waarin we moesten poetsen) heb ik het slachten van een schaap bijgewoond. Niet één van mijn favoriete bezigheden. Maar bon... Dat kan ik ook al weer van de to see/do lijst schrappen ;) Het schaap had kanker dus het moest uit zijn lijden verlost worden. Momenteel is er alweer een week school voorbij. Waarin ik weer een deel nieuwe mensen heb leren kennen. Eindelijk terug heb kunnen paardrijden op een super leuk paardje! Meer de maat van Speedy. Zijn naam is Nugget. Voor zijn periode op de farm leefde hij in het wild in een Nationaal Park. Hij is echt geweldig :) Hopelijk mag ik mijn laatste week op de farm nog met hem doorbrengen. De week school heeft weer allerlei nieuwe dingen gebracht. Het castreren van een lammetje (waarbij, lees dit: de ballen worden afgebeten volgend traditionele wijze! En ik met mijn grote mond dit volgende week moet doen), het castreren, branden en merken van kalveren, het eten van een teelbal van een kalf (en dit smaakt best wel goed haha), ik mocht alleen een stier uit het bos drijven naar de andere koeien whaaa, zaad verspreiden op dorre plekken en ik leer jongleren! Volgende week vrijdag hou ik een competitie met Graham uit Canada (ook een stafflid). we hebben gewed op 2 alcoholische drankjes. Wish me luck! Ondertussen heb ik ook al een aantal speciale dieren gezien (zie foto's) en heb ik VEEL Kangaroos gespot (eentje van héél dichtbij).
Wat een avontuur he!? Ik kan erover blijven vertellen. Maar misschien bewaar ik die verhalen beter voor later... Het belangrijkste is dat jullie weten dat ik het naar mijn zin heb. Ondanks soms eens wat moeilijke momentjes! Ik geniet van alle nieuwe dingen... En alle mensen om me heen. Volgend weekend ga ik verder naar het Noorden reizen. En nu dus even uitzoeken hoe ik dat ga doen. Heb een paar mensen leren kennen die misschien met me mee willen. Hoe meer ziel, hoe meer vreugde!
Tot zo ver mijn toch - nog - redelijk - lang verslag!

Ik denk aan jullie...

Zoen x

Karen

  • 15 Oktober 2011 - 04:44

    Monique:

    tof om te lezen dat alles goed met je is,heel mooie foto's,;zit al te wachten op je volgende reisverslag,;dikke kussen xxx Marcel en Monique

  • 15 Oktober 2011 - 05:14

    Jeke Uit Lanaken :

    hoi meid het is nu 7.11 s morgens ik heb juist alles gelezen je hebt het geweldig daar dat zien we ook op de fotos we zijn ook blij dat we eindelijk iets gehoort hebben geniet er nog van dikke kus

  • 15 Oktober 2011 - 06:33

    Sjmindie:

    Wauw Karen, ziet er allemaal FANTASTISCH uit!! Ben jaloers! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Doe zo verder zou ik zeggen en hou ons op de hoogte!

    Big kiss
    X

  • 15 Oktober 2011 - 07:19

    Vonne (en Ronald):

    Super, meid, dat het zo goed gaat daar. Als ik de foto's zie, lijkt het alsof je daar thuis hoort. Geweldig om alles te zien. Ben bang dat je niet meer terug komt, dadelijk... :-) We missen je hier wel, heb vaak aan je gedacht de afgelopen weken. Fijn om wat van je te horen!
    Dikke kus!

  • 15 Oktober 2011 - 08:07

    Papa, Patje En Kids!:

    Geweldig verslag alweer. Dat balletje afbijten..... daar zijn we zeeeeeeeer benieuwd naar......:-))
    Leuk ook dat je het er goed hebt, toffe mensen leert kennen en zo veel nieuwe ervaringen opdoet.
    Dikke knuffels van ons allemaal!!!!! xxxxxxxxxxxx

  • 15 Oktober 2011 - 08:10

    Marielle:

    Wat een plezier om naar de foto's te kijken en te lezen dat je het daar zo goed naar je zin hebt!
    Geniet ervan!
    Chris en Marielle
    xxx

  • 15 Oktober 2011 - 08:26

    Cindy:

    Geweldig om dit allemaal mee te kunnen beleven met je Karen!
    Je reisverslagen worden hier in België op de voet gevolgd :-)
    Geniet er nog lekker van.
    Cindy

  • 15 Oktober 2011 - 08:39

    Petra:

    Wat een mooie foto's! Lijkt inderdaad helemaal of je daar thuis hoort... ondanks de kleine gemisjes. Geniet ervan en hopelijk snel nieuwe avonturen...

  • 15 Oktober 2011 - 08:42

    Sarah & Luna:

    Super muis !!! You go girl, ben jaloers op het ballenverhaal, i would love to bite !! :-)
    xxx

  • 15 Oktober 2011 - 09:36

    Ivanka:

    Het is fijn om te horen dat je het leuk hebt :)
    Ik verheug me al op een volgend reisverslag :D

  • 15 Oktober 2011 - 10:01

    Paulien:

    Het zusje,

    zo heerlijk dat je het daar zo naar je zin hebt !
    Ik mis je wel, we zijn nu in limburg en dat is altijd vreemd zonder jou ;)
    maar, ga jij ballen afbijten??? hahaha zaaaaaalig :D
    ik kijk uit naar je volgende reisverslag ;)

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    ik hou MASSAS veel van mijn allerliefte zusje!
    <3333

  • 15 Oktober 2011 - 11:08

    Nadine, Daveke En M.:

    GEWELDIG, Karentje.

    Dit is waarvoor je ging. Fijn dat het je aanstaat. Groetjes.

  • 15 Oktober 2011 - 11:29

    Tante Rita :

    Tof zeg. We zijn blij dat het je goed gaat. Doe zo verder en geniet.
    Kusjes xxxxxxxxxxx

  • 15 Oktober 2011 - 13:06

    Mieke:

    Hey Karen,
    Wat leuk om je reisverslag te kunnen lezen. Ik had toch een beetje schrik in jouw plaats toen ik je de dag van vertrek nog zag in mijn klas maar je doet dat goed meid! Leuke foto's en wat een avontuur beleef je daar! Geniet er van en we blijven je volgen.

    Liefs van alle kindjes en juffen van ter linden
    xxx
    Mieke

  • 15 Oktober 2011 - 15:01

    Roosje:

    Hoi Karen, wat waren we benieuwd naar het volgende verslag ,elke dag effe kijken en joepi vandaag was het dan weer zover. Je straalt gewoon , we zien dat je er echt van geniet. We wensen je dan ook nog een laatste fijne week op de farm en zie dat je wint van Graham. We duimen alvast voor je!!!! Morgen gaan we je mama haar verjaardag vieren en zal jij het hoofdonderwerp zijn. Ze is zo blij als ze je even heeft gehoord . Dikke dikke knuffel en we kijken er al naar uit hoe het castreren van het schaap je afgaat. xxxxxxxxx

  • 15 Oktober 2011 - 15:32

    Frans&liliane:

    hey karen we zijn blij dat we nog eens fotos zien en die zien er goed uit we horen van je mama dat het goed gaat en dat zien we ook geniet er nog maar van groetjes en een dikke knuffel frans en liliane

  • 15 Oktober 2011 - 15:37

    Krista:

    Het meid,
    zo te zien heb je enorm naar je zin en dat van die ballen afbijten daar wil ik het fijne toch van weten, haha.
    Had je sms goed ontvangen wel met wat vertraging, denk dat he mijne gsm is (tijd voor ene nieuwe)
    Voor de rest geniet ervan , ik hoop dat we vlug weer iets van je horen.
    Maithe vroeg laatst kunnen we in de vakantie waar Karen nu is misschien gaan paardrijden???
    Heerlijk toch kinderpraat...
    Dikke knuffels en kussen van Maithe en mij.

  • 15 Oktober 2011 - 18:32

    Martine, Koen, M, W:

    Joepie
    Weer eens nieuws van onze bekende tegenvoeter. Fijn om te lezen dat alles goed is met je. Leuke foto's. Geniet ervan. Dikke kussen van ons allemaal.
    xxxxxxxxxx
    Koen, Martine, Mirthe en Wout

  • 15 Oktober 2011 - 20:14

    Sarina En Yannik:

    Lieve Karen

    woooow ziet er echt sjiek uit :) doe het nog goed daar :)

  • 15 Oktober 2011 - 20:45

    Mama:

    Dag lieve meid, eindelijk je verhaal en de super mooie foto's.Je zei altijd aan de telefoon (als ik je bel op de ranch) mamske, als je de foto's zal zien dan begrijp je pas hoe leuk ik het hier heb, het is hier echt keimooi...awel meid, nu zie ik endelijk hoe jij het naar je zin hebt. Je zien lachen en genieten doet zo goed. Ik ben zo trots op jou, je bent een echte cowboygirl ;-)
    Je bent sterk, ook de dingen die je minder leuk vindt wil je mee ervaren, je leert het een plaats te geven en je staat open voor het onbekende, je ontmoet zoveel nieuwe mensen, wat ben ik trots op jou, enorm trots!!!
    Dikke knuffel X Love you
    Mamske :-)

  • 16 Oktober 2011 - 00:24

    Kristof:

    Hey Karentje

    Bedankt voor de update van down under. Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ben benieuwd om over een paar maanden alle verhalen in real life en vooral in geuren en kleuren te horen in Café Café! Maar ik denk wel dat ik een veilige afstand tussen ons in ga laten! Ballen afbijten? Euh... Halloooo!!! ;-)

    Knuffel
    Sharky

  • 16 Oktober 2011 - 06:41

    Myriam:

    Hoi Karen,

    GEWELDIG! Blijf genieten!

  • 16 Oktober 2011 - 06:43

    Myriam:

    Hoi Karen,

    Blijven genieten van alle leuke en minder leuke ervaringen!

  • 16 Oktober 2011 - 08:38

    Liesl:

    Kaner..
    Wat missen wij je! Gister nog met Anne erover gepraat en we zijn héél content dat het je het zo naar je zin hebt daar. Ik moet wel zeggen dat je er vrij moe uitziet op de foto's :) Maar dat is mss door de non-mascara oogjes ;) Geniet er alleszins van en laat eens horen of wij je eventueel eens kunnen bellen, dan zetten wij ons met ons drietjes ergens samen ofzo.
    Dinsdag heb ik mijn eerste stagelessen en eigenlijk had ik wel een schouderkopje en wat tips van jou kunnen gebruiken, maar ach, jij hebt het te druk met balletjes afbijten ;)
    live your dream baby, hopelijk tot snel xxx

  • 16 Oktober 2011 - 09:13

    Ann:

    Geweldig verhaal weer! Wat een andere wereld dan de onze en je kan inderdaad gelijk mee in McClauds Daughters als ze een nieuwe serie maken ;-)
    Maak nog vele van die mooie foto's zo kunnen wij ook een beetje mee reizen:-)
    Have fun!

  • 16 Oktober 2011 - 20:35

    Dodo:

    Oh Stoetel, wat een leuke foto's alweer!
    Ik ben blij dat alles goed gaat, en dat je je enorm amuseert.
    Geniet van elk moment! Je ziet hoeveel mensen je steunen en je missen.
    Ik ben al benieuwd naar je volgend verslag!
    Dikke X


  • 18 Oktober 2011 - 13:47

    Veerle:

    Ziet er echt super uit **denkt in zichzelf was ik daar nog maar**!!!
    Haha moeilijk he Nederlands spreken, wacht maar nog effe en je verslagen hier staan vol spelfouten/zinsbouwfouten :p En daar moet je je niks van aantrekken dat maakt het later als je eventueel deze dagboek laat drukken nog mooier ;)
    Nog heeeeel veeeeeel plezier en tot volgend verslag!!!

  • 18 Oktober 2011 - 19:44

    Hilde (mams Ellen):

    Hey karen!
    Fijn om te lezen dat het je zo goed gaat ginder!! Ook hier genieten we van je verslagen en foto's.
    Geniet met volle teugen van alles wat je te beurt valt!

    Vele groetjes vanuit Wiemesmeer! xx
    Hilde


  • 19 Oktober 2011 - 18:10

    Ilse Reynvoet:

    Hey Karen,
    Leuk te lezen en te zien dat het goed gaat daar met je. ...
    Ik heb mij net ingeschreven om automatisch op de hoogte gebracht te worden als je iets post...
    Hier is ook alles oke, ik heb je mama nog gezien en gesproken, ze doet het goed...
    Wij missen Karen hier in het straatbeeld (Asserweg met paard, hond en leerlingen...)
    Hoe waren de ballen?? Vies hè... hiha... Dan beter een frikandel....
    Leuk dat je al vele vrienden hebt, en hopelijk trekken er ook een paar met je mee naar andere plaatsen bij de ozzies....
    In ieder geval ne hiele dikke kus van Ilse, Amber en Arne... En ook van Mireille en kids....
    Doe het goed maar vooral GENIETEN .... xx xxxxxxx x x xx x x x x xx

  • 21 Oktober 2011 - 06:42

    Mama:

    Ik hoop dat je een hele leuke werkweek achter de rug hebt en dat je nu niet te moe bent, want zo vroeg uit de veren is niet zo echt iets voor jou hè? ;-)) Je geniet dan wel van de mooie natuur, de zon die op komt en de stilte, ik kan mij je blik al voorstellen, hmm.. Ben echt weer benieuwd naar je foto's en verhaal, na ons telefoon gesprek moet ik altijd lachen zoals jij dan aan het uitleggen bent, echt overvol van geluk en hoor dan ook dat je echt geniet. Het afscheid zal dan ook wel even zwaar zijn want je eerste werk weken zitten erop en bepaalde mensen ga je niet meer tegen komen maar zeker nog wel van horen. Je kijkt toch alweer uit naar je nieuwe uitdaging en avontuur voor de volgende weken. Iemand heeft maandag rond 22u een plaatje aangevraagd op Joe-fm voor jou maar heb het niet gehoord en dat is wel jammer, maar zo zie je, je bent heel ver weg van ons maar heel veel mensen denken aan jou en dat is toch super hè!!!
    Lieve meid, wees voorzichtig en tot morgen misschien...
    Dikke knuffel en zoen X van mama en een nat neusje van Minouke
    Ik hou van je...

  • 21 Oktober 2011 - 11:15

    Sjmindy:

    Hey nichtje, ik had het je al gemaild maar je mama vroeg het ook op je blog te posten. Bij deze dus :-). Hope all is well! xxx

    Afscheid nemen

    Je zou denken dat handelingen die je heel vaak uitvoert makkelijker worden naarmate je ouder wordt. Oefening baart immers kunst en acties die dagelijks herhaald worden, zouden op den duur dan ook een koud kunstje moeten zijn. Zoals afscheid nemen bijvoorbeeld. Je doet het gemiddeld zo'n drie keer per dag. ’s Morgens als je thuis vertrekt (tot vanavond!), ’s avonds van je collega’s (tot morgen!), daarna nog eens van de vrienden van de sportclub (tot de volgende!). Dat komt toch al gauw neer op zo ‘n 1095 keer afscheid nemen per jaar. Na een tijd een routineklus zou je denken…

    Toch blijkt afscheid nemen ons soms toch ontzettend zwaar te vallen. Zoals vorige week zondag, toen we met heel de familie afscheid moesten nemen van ons nichtje Karen. Amper 23 jaar is ze en al helemaal klaar om het kleine Zutendaal te verlaten en de wijde wereld in haar eentje te veroveren. Want de komende 10 maanden zal ze heel alleen rondtrekken door Australië, Nieuw-Zeeland en Tasmanië. Ze zal er haar plan moeten leren trekken. Werk zoeken op een ranch, waar ze altijd van droomde. Ze zal heel veel nieuwe mensen ontmoeten, waarschijnlijk ook zichzelf tegenkomen en misschien komt ze wel als een heel ander mens terug.

    Maar mensen die je graag ziet, laat je niet onopgemerkt vertrekken. En daarom had haar fantastische mama er niet beter op gevonden dan alle familieleden en vrienden van haar uit te nodigen voor een heus verrassingsfeestje. Maar liefst 70 genodigden waren er. Karen wist van niks en de verbazing in haar ogen toen ze iedereen zag sprak dan ook boekdelen. Ik heb haar een klein gelukspoppetje gegeven en hoop met heel mijn hart dat het op haar lange weg goed zijn werk zal doen. Op het einde van de avond hebben we voor de laatste keer de gitaar nog eens boven gehaald (zoals we wel vaker deden) en gezongen tot de traantjes vloeiden.

    Oké, ze is niet dood. Maar het zijn de dagdagelijkse dingen die we zullen missen. Terwijl zij Kerstmis zal vieren in bikini op het strand, zullen wij het hier zonder haar moeten stellen. Ik zal haar als mijn vaste danspartner op familiefeesten moeten missen, met Nieuwjaar, zelfs als ik 30 word zal ze er niet zijn… Maar gelukkig leven we niet meer in de middeleeuwen en bestaan er communicatiemiddelen zoals Skype en blogs waarmee we haar toch nog een beetje op de voet kunnen volgen. Maar we weten tenminste dat ze haar droom achterna jaagt. En zoals iemand op haar afscheidsfeestje terecht zei: “Hoeveel mensen onder ons kunnen dat nog zeggen?”

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi iedereen, Eindelijk... Ik vertrek binnenkort naar Australie! Mijn grote droom komt uit... Ik hoop er een zalige tijd te hebben. Dingen over mezelf te ontdekken en andere, nieuwe ervaringen op te doen :) Yes... I'll go with the flow & have no worries!

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 1079
Totaal aantal bezoekers 113432

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 25 Juli 2013

Australia Part 2

20 September 2011 - 18 Juni 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: