Dag 3... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu Dag 3... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu

Dag 3...

Door: KarenDownUnder

Blijf op de hoogte en volg Karen

23 September 2011 | Australië, Sydney

Dag blogvrienden :)

Hier al mijn 3de reisverslag. Nu het nog kan schrijf ik maar zoveel mogelijk. Vind het leuk om jullie op de hoogte te houden... En kan nu nog internetten. Daar zal misschien snel verandering in komen!

Deze ochtend hadden we ons verslapen. Om half 11 werden we plots wakker en we moesten om 11u uitchecken. Ook het ontbijt was toen al lang voorbij :(
Snel snel alles in de koffer proppen en eruit! Was echt vreselijk moe vanochtend.. Stukje van de jetlag zeker? Uiteindelijk hebben we dan toch nog ontbijt gekregen (oef!). We konden pas om 1u terug op de kamer dus zijn we een supermarkt gaan opzoeken om wat goedkoper te kunnen eten en op het budget te letten... Ja, al van dag 3 krijg je het gevoel van 'my god' het geld vliegt eruit. En je moet er niet eens iets voor doen. Het eten is hier onvoorstelbaar duur. Alsook het Hostel waar ik nu in zit. 75$ voor 2 nachten. Niet eens met ontbijt of gratis internet. Maar omdat iedereen hier nog blijft tot zondag is het gewoon leuk. We voelen ons hier nog op ons gemakje. Vanaf zondag trekt iedereen het grote Australië in!
In de supermarkt dus vanalles gekocht om vanavond en morgen ochtend te kunnen eten. We hebben nu avond en ontbijt voor 8$. Dat is een heel verschil als je weet dat een ontbijt hier alleen al 6$ kost!
Als we terug de kamer op konden heb ik mijn tas georganiseerd want het zat echt niet praktisch meer. Ik geloof dat ik een paar dingen al meteen via de zeepost terug naar huis ga sturen. Ga nog even afwachten tot morgen en anders krijgt mama al post thuis over een paar maanden :)
Na de reorganisatie zijn we Sydney ingetrokken opzoek naar de bank waar we een bankaccount moesten aanvragen. De bank lag helemaal aan het einde van Pit Street. Dus ongeveer een half uurtje stappen Ö. Maar dan zagen we ook meteen dat we vlakbij de Harbour Bridge en Opera House waren. Dus na de bank meteen daarheen! Echt wel leuk om te zien... Het was de hele dag ongeveer een 27°C. Maar toen we net naar de Harbour Bridge wouden lopen werd het echt héél koud. Frisse wind, wolken... Waarschijnlijk een tipje van de regen die ze morgen voorspellen.
Dan maar terug gelopen na een paar foto's te trekken en morgen misschien weer daarheen :)
Terug thuis gekomen (in het Hostel) samen gekookt... Lekker omelet met champignons, tomaatjes, en kaas. Buikje gevuld en nu samen op de kamer. Weer maar eens gezellig! Haha... Het zal nog aanpassen worden zondag alleen op weg naar dat Hostel in Tamworth.
Maar ik kijk alleen maar uit naar al dat avontuur! Iedereen is hier volop aant plannen voor de dagen na zondag... Ik wacht nog even af tot na het kamp en trek dan ofwel terug richting Syndey om daar The Blue Mountains nog te kunnen doen, ofwel richting Byron Bay. Weg uit de stad... Op zich is de laatste optie beter omdat ik dan een paar km's spaar. Tamworth ligt iets dichter bij Byron Bay denk ik. Dat moet ik dus nog even onderzoeken. :)
Zo lieve mensen... Dat is het dan weer voor vandaag. Het is hier nu 21.35u. Proberen vandaag misschien iets vroeger in bedje te liggen. Ik ga zodadelijk nog een paar video's proberen op mijn blog te plaatsen. Ook wel leuk als jullie dat kunnen zien!

Vele kusjes...

Mazzel :)

Karen

  • 23 September 2011 - 11:52

    Petra:

    Hey, leuk zeg daarachter. Blij dat je Sydney toch een beetje mooi vindt (ondanks de chineesjes).

  • 23 September 2011 - 11:53

    Glenn Victor:

    Hey Karen,

    Mooi verslag heb je daar weer opgemaakt ;)
    Ik wist niet dat het daar zo duur was ;) maarja ik denk dat het buiten sydney wel ietsje goedkoper zal zijn zeker ? Enjoy the weekend !!!
    Groetjes x

  • 23 September 2011 - 12:04

    Roosje:

    Hey Karen,
    Leuk die verslagjes van je avontuur ginder. Ik kijk er al echt naar uit. En dan de foto's erbij zodat we het ons ook een beetje kunnen voorstellen. Ik kan geloven dat die drukke stad Sydney niks voor jou is . Dan toch maar op zoek naar de mooie natuur hé !!!! Fijn weekend van ons allen en een dikke knuffel xxxxxxxxx

  • 23 September 2011 - 18:15

    Birgit & Filip:

    Hey Karen,

    We hebben reeds je reisverslagen op de voet gevolgd en vinden dat je er fantastisch uitziet !!
    Heb al verschillende keren met je mama gebeld, dus we dragen goed zorg voor haar, hé ! Haha!

    Jenno z'n robot staat op zijn bureau en Jade slaapt met haar 'Hello Kitty-floddertje'! Je wordt wel iedere dag door die 2 kapoenen vernoemd.

    Amuseer je nog en we blijven je volgen in je grote avontuur!

    Dikke knuffels en kussen,
    Birgit, Filip, Jenno & Jade
    xxxx

  • 23 September 2011 - 20:18

    Ilse:

    Ik geniet met je mee wanneer ik je verslagen lees en de foto's bekijk!! Veel plezier nog!
    Dikke knuffel!!
    xxx

  • 24 September 2011 - 06:58

    Rachele:

    Amai, je bent pas 3 dagen daar en er is al zo veel moois te zien!
    Echt leuk dat je zo veel foto's met ons deelt!
    xXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi iedereen, Eindelijk... Ik vertrek binnenkort naar Australie! Mijn grote droom komt uit... Ik hoop er een zalige tijd te hebben. Dingen over mezelf te ontdekken en andere, nieuwe ervaringen op te doen :) Yes... I'll go with the flow & have no worries!

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 113446

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 25 Juli 2013

Australia Part 2

20 September 2011 - 18 Juni 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: