De tijd van gaan is nu gekomen... - Reisverslag uit Catani, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu De tijd van gaan is nu gekomen... - Reisverslag uit Catani, Australië van Karen Reynvoet - WaarBenJij.nu

De tijd van gaan is nu gekomen...

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

19 Mei 2013 | Australië, Catani

Dag iedereen...

Nog gauw even een reisverslagje voordat ik morgen aan een nieuw avontuur begin. Een spiksplinter nieuwe uitdaging samen met Ruben. Het belooft weer geweldig te worden... No doubts!

Ik vlieg morgenavond om kwart over 6 richting Cairns. Waar ik land om 20 voor 10... En mijn prins met zijn zwarte auto me (als alles volgens plan gaat) zal opwachten :) Ruben is momenteel onderweg naar Cairns. En zal nog enkele vele kilometertjes voor de boeg hebben...
Vanuit Cairns gaan we in Noordelijke richting trekken. Zo ver als mogelijk. Waarschijnlijk nog snorkelen in het Great Barrier Reef, het regenwoud doorwandelen,... Ruben heeft een aantal dingen gepland dus dat komt helemaal goed! Genoeg leuks te doen. Ik kijk er enorm naar uit :)
Als we dat deeltje van Australië gezien hebben rijden we door het midden van Australië helemaal naar de andere kant, richting Darwin. Daar proberen we begin juni aan te komen. Zo kunnen we misschien nog een paar weekjes werken en heeft Ruben de tijd om zijn auto te verkopen.
25 juni verwachten we Paulien & Annemie en vertrekken we met z'n allen in de campervan richting Perth. Waar we 23 julii aankomen en vervolgens allemaal, of niet allemaal, terug richting België komen. Klinkt toch waanzinnig niet? Ik ga zo maar even half Australië doorkruisen met super gezelschap, in de meest waanzinnige omgevingen. Van geluk gesproken...

Mijn laatste maanden op de farm heb ik nog genoten van vele momenten. Al is het nog steeds met ups & downs gegaan. Hoe dan ook... Ik ben blij dat ik het met een goede noot kan afsluiten. Al klinkt dit gek.... Ik hou van deze plek. Ik hou van het werk dat ik hier heb mogen doen en alle ervaringen die ik heb opgedaan. Ik hou van de mensen die ik hier heb ontmoet. Ozzies zijn echt geweldig!
Ik laat dus mijn Australische vrienden en familie voorlopig achter. Het is tijd voor een nieuw hoofdstuk, een nieuw avontuur. En met alle ongelofelijke belevenissen die ik al gehad heb... Kan het niet meer stuk. Ik ga nog een paar maandjes hard genieten van ieder moment. Zodat ik helemaal klaar ben voor mijn "nieuwe leventje" terug in België.
Hoe dat leventje er precies zal uitzien weet ik niet. Ik heb enkele ideeën, enkele nieuwe doelen. Ik ben bereid om uitdagingen van elk soort aan te gaan. We zien wel hoe het zich allemaal vormt... ik leef in het nu, met goede moed naar de toekomst.

"Als je iets wilt spant de hele wereld samen om je daarbij te helpen - Paulo Coelho"
En hier geloof ik in!

Dus lieve mensen.... Tijdens de 'roadtrip' hoop ik jullie af en toe up to date te kunnen houden. Ik doe mijn uiterste best. Maar als je niks hoort...

Don't worry...
I'm having the time of my life.
R & K are having the time of their lives!

Laatste farm-foto's:

http://picasaweb.google.com/108841674062075524172/DeLaatsteFarmFotoS?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPX_jePCxtbmjwE&feat=directlink

Dikke xx en knuffels

Cheers,

Karen




  • 19 Mei 2013 - 12:00

    Marina:

    Dag Karen
    Veel geluk op je nieuwe tocht en jullie nieuwe levensweg!
    Inderdaad, durven is het beste middel om te slagen. En aan durf ontbreekt het jou beslist niet.
    Take care en tot later allicht.
    Marina, moeder van Helena :).

  • 19 Mei 2013 - 12:25

    Eef:

    Dag Karen,

    Amai, zo mooi weergegeven. Ik heb er geen woorden voor, alleen tranen! Koester die laatste momenten ginder nog en dikke knuf! Keimooie meid ben jij!!
    Groetjes,
    Eef

  • 19 Mei 2013 - 13:06

    Roosje:

    Hoi Karen, Wat een mooie levenservaringen hé. Geniet maar vollen bak van je laatste avonturen samen met Ruben en co. Dit kunnen ze je al niet meer afnemen en je zult je draai wel vinden als je terug in ons belgenlandje bent . Dikke knuffel en tot binnenkort xxxx

  • 19 Mei 2013 - 17:52

    Hanne:

    Hallo Karen,

    Graag wil ik je nog een supere tijd wensen! Ik weet wat je gaat tegenkomen ,rijdende van Cairns naar het noorden , tot Port Douglas. Allé , toch een beetje!
    Ik was daar in 2009.
    In Port Douglas is de 4 miles beach erg mooi. Je kan een wandeling naar boven maken en het uit de hoogte bekijken.
    Met de Daintree ferry kan je een bezoek brengen aan de Daintree Discovery Centre.
    Onderweg kwamen we nog een ijsfabriekje met een eigen prachtige fruitplantage tegen! Lekker smullen was dat.
    Spijtig dat er net een cycloon gepasseerd was zodat Cap Tribulation ( beach) er verwoest bij lag. Gelukkig op 350m verder ligt Myall Beach en die lag er prachtig bij!
    Vlakbij hebben we nog een prchtige wandeling door een mangrove gemaakt in het tropisch regenwoud.
    Enkel ik had een excursie gemaakt met de Poiseidon naar het Barrier Reef.
    Gelukkig had ik een waterdichte hoes voor mijn fototoestel want wat je daar ziet is adembenemend mooi!!!
    Ik had voor snorkelen gekozen en niet voor duiken.
    Oh ja , ik zie in mijn fotoalbum dat er 2,5 km van Myall beach een Backpackers hostels zijn.

    Nog heel veel plezier en geniet want hier in België ga je serieus heimwee naar dat mooie land en die fijne mensen krijgen!

    groetekes Hanne

  • 19 Mei 2013 - 20:49

    Marielle:

    Hey Karen,
    jaja hier die van wezet ! zo te horen gaat alles prima met je daar super!
    Leuk om weer wat van je te horen was lang geleden.
    Fijn dat jer er nog wat op uit kan trekken met Ruben zal wel zaaalig zijn.
    Kijk er al naar uit dat je terug thuis bent en wij er eens samen op uit kunnen trekken in onze prachtige , geweldig super mooie bossen haha
    Groetjes bye x

  • 19 Mei 2013 - 21:50

    Nydia:

    Hoi Karen

    Wat een mooi avontuur, wat een mooie herinnering die je je hele leven meeneemt.
    Een onvergetelijke tijd zo te lezen. Toch een straf madammeke hé :)
    Wat een verhalen, altijd een zaligheid om te lezen.....
    En wat een levenservaring heb je daar kunnen opdoen.
    Geniet nog van je laatste weken in A-land!
    Hier in B-land zoals altijd dezelfde tralala la la ;)

    Hopelijk nog eens tot binnenkort!

    Toedeloeeeeeee..........
    Groetjes
    Nydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi iedereen, Eindelijk... Ik vertrek binnenkort naar Australie! Mijn grote droom komt uit... Ik hoop er een zalige tijd te hebben. Dingen over mezelf te ontdekken en andere, nieuwe ervaringen op te doen :) Yes... I'll go with the flow & have no worries!

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 113337

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 25 Juli 2013

Australia Part 2

20 September 2011 - 18 Juni 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: